Tunelbus by byl oblíbenější než linka 125 na Jižní spojce

Pilotní jízda tunelbusu na lince X-86

Ano, tato věta zazněla od zástupců Ropidu na březnovém jednání Komise dopravní RMČ Praha 6, kde byla projednávána otázka zavedení expresních autobusových linek Strahovským tunelem a tunelovým komplexem Blanka.

Komisi bylo řečeno, že Ropid prozkoumával několik variant vedení tunelbusů a to jak mezi Prahou 5 a 6, tak i mezi Prahou 6 a 8/9. Sledováno bylo cca devět variant, přičemž tunelbus v trase Kobylisy – Dejvice by byl dokonce úspěšnější a vytíženější než dnešní linka 125. Přitom linka 125 patří mezi nejoblíbenější linky právě díky jejímu expresnímu trasování po Městském okruhu (Jižní spojce) a nabízí rychlé spojení Jižního Města se Smíchovem.

Přesto není žádná tunelbusová linka zavedena, i když na ně byly v minulosti vyčleněny peníze z rozpočtu Hl. m. Prahy. Prý by sice byly oblíbené, ale nedosáhly by podle měřítek Ropidu dostatečně rychlejšího spojení pro cestující. Přitom už dva roky měla jezdit Strahovským tunelem linka 118 a prodloužení linky 180 do Blanky bylo „na spadnutí“.

Jelikož dnes trvá spojení Severního Města s Dejvicemi prostřednictví MHD cca 45 minut a stejnou vzdálenost zvládne občan automobilem prostřednictvím Prosecké radiály a tunelového komplexu Blanka za cca 15-20 minut, zažádal jsem u tiskového mluvčího Ropidu Filipa Drápala o poskytnutí materiálu s analýzou a vyhodnocením všech sledovaných variant tunelbusu. Navíc s příslibem, že poskytnutý materiál bude zveřejněn v plném rozsahu a tak nehrozí „vytržení z kontextu“.

Jak dobře víte, jsem zastáncem expresních autobusů a tak mě materiál velmi zajímal. Třeba by mě přesvědčil, že jsou tunelbusy z časového hlediska nesmysl.

Bohužel Filip Drápal (ROPID) odmítl tento dokument poskytnout a spolupracovat. Já ho lidsky chápu, je vedoucím odboru marketingu v Ropidu, jehož činnost dlouhodobě kritizuji a společně s dalšími lidmi máme například legraci z jejich nátěru PID, který byl pravděpodobně vytvořen v programu Malování. Nicméně

Autobus opatřený nátěrem „Malování“ PID na lince 414 v Černošicích.

Filip Drápal v e-mailu dále uvedl, že analýzu a vyhodnocení tunelbusů zveřejní na webu Ropidu po realizaci změn MHD v dubnu.

Nyní máme začátek května a tak je na čase se připomenou: Pane Drápele, co ty tunelbusy? 🙂 Nezveřejnění dokumentů totiž vyvolávají řadu spekulací.

Členové Výboru pro dopravu chtějí tunelbusy. Ropid je proti