V Praze začíná s blížícími se letními prázdninami velké období tramvajových výluk. Je to rozumné období, kdy je přijatelné počasí pro stavbu a zároveň je část Pražanů na dovolených. I je dobře, že nás čeká velké množství výluk, protože to svědčí o tom, že městská hromadná doprava je v Praze podporována. Co je ovšem zásadní problém? Špatná komunikace výluk s cestujícími – klienty.
Tramvaje jedou jinam. Kam? Nepovíme!
„Dobrým“ příkladem je týdenní výluka na významné tramvajové trati na Žižkov v Praze 3. Sice jsou v tramvajích informační letáčky, že se výluka koná a jaké linky pojedou jinam, ale chybí zásadní informace. Kam jinam pojedou vyjmenované linky. A co třeba mapa s linkovým vedením v místě výluky? Nic. Prostě nic.
Naprosté pochybení organizátora pražské dopravy Ropidu a tramvajového dopravce, kterým je Dopravní podnik hl. m. Prahy.
Informovanost cestujících klesá… tramvaje pojedou jinak, ale #DPP ani #Ropid vám neřeknou jak…natoz chtít schéma linek… #mhd86 pic.twitter.com/rvBPU6QSVq
— Ondřej Matěj Hrubeš (@omh86cz) 20. června 2017
Pro DPP a ROPID nevýznamná zastávka Hlavní nádraží
O nekvalitním informováním ze strany organizátora a dopravce svědčí i další fotografie, kterou pořídil čtenář webu MHD86.cz Miloš Keller. Fotografie zachycuje cca 20-30 lidí čekajících na tramvaj v zastávce Hlavní nádraží ve směru na Žižkov v pondělí večer. Ano, u tramvajového označníku je patrná cedule s informacemi o výluce, ale pokud cestující jezdí pravidelně z této zastávky na Žižkov, tak se nepůjdou podívat k jízdnímu řádu, jelikož jsou zvyklý, že tady jezdí tramvaje „furt“.
To by byl takový problém poslat i na tuto zastávku (která je pro mnohé vstupní bránou do metropole) informátory a nebo zajistit lepší informovanost v místě zastávky? Například na úrovní cesty vedoucí od nádraží k zastávce instalovat další výrazné cedule?