Vyjádření DPP k velkokapacitnímu autobusu Mercedes-Benz CapaCity L, který otestuje na lince 119

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude testovat další velkokapacitní autobus, a to po dobu zhruba čtyř měsíců na trase linky č. 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla. Do provozu bude zařazen na přelomu srpna a září. Bude se jednat o prezentační a zkušební provoz, který souvisí s dlouhodobým cílem posílit kapacitu přepravy cestujících na pražské letiště.

Autobus Mercedes-Benz CapaCity L v pětidvéřovém provedení umožňuje urychlení pohybu cestujících na mimořádně vytížených trasách. Tento velkokapacitní autobus měří téměř 21 metrů, čímž překonává českými předpisy danou maximální délku 18,75 metrů. Prezentační režim provozu na určené trase linky č. 119 je umožněn díky dočasně udělené výjimce.

Mercedes-Benz CapaCity L v řepských garážích DPP. Foto: DPP – Ondřej Volf

Na pronájmu tohoto vozu se dohodl DPP s obchodním zastoupením výrobce v ČR. Shodný autobus byl již zapůjčen na krátké prezentační a zkušební jízdy v loňském roce, ale nebylo možné ho nasadit do běžného provozu s cestujícími, neboť neměl české registrační značky.

„Velkokapacitní autobusy jsou do doby dokončení rychlodráhy na letiště dobrou cestou, jak s jedním vozem obsloužit dostatečné množství návštěvníků Prahy. Je to komfortní způsob cestování a osobně jsem zvědavý, který z velkokapacitních autobusů nakonec bude nejlépe vyhovovat potřebám DPP na této trase,“ uvedl Petr Dolínek, náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas.

CapaCity L před ruzyňským letištěm (únor 2016)

Plníme úkol Rady hlavního města Prahy při řešení kapacitních problémů na lince č. 119. Jako operátor této tak důležité linky musíme mít jasno, jaké parametry zvolíme pro budoucí pořízení a provoz velkokapacitních autobusů. Proto jsme se rozhodli otestovat autobus v pilotním provozu,“ uvedl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

Cílem aktuálních zkoušek je provoz v obdobném režimu jako v případě autobusu VanHool. Testováním dalšího velkokapacitního autobusu s cestujícími DPP získá nová provozní data a zkušenosti, které budou využity při rozhodování o dalším postupu řešení dopravní obsluhy pražského letiště.

Van Hool přijíždí do zastávky Terminál 1

Na výjezdu z obratiště Nádraží Veleslavín (únor 2016)

Tento model je nízkopodlažní po celé délce prostoru, čímž umožnuje lepší přístupnost a bezpečný pohyb uvnitř vozu i cestujícím s omezenou schopností pohybu. Komfort cestujících zvyšuje také klimatizace autobusu, zajišťující efektivní proudění čerstvého vzduchu.

Základní technické parametry autobusu:

Typ: Mercedes-Benz 628.05 CapaCity L
Výrobce: EvoBus GmbH, Německo

Délka: 20 995 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 3 350 mm
Celková hmotnost: 32 000 kg
Pohotovostní hmotnost: 19 110 kg

Motor: Mercedes-Benz OM 470, vznětový šestiválec
Emisní norma: EURO VI
Objem válců: 10 677 cm3
Maximální výkon: 265 kW při 1 800 ot.min-1
Převodovka: ZF EcoLife, automatická šestistupňová

Mercedes-Benz CapaCity L pronajatý DPP. Foto: DPP – Petr Vítů.

Zdroj: TZ DPP

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)


Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.