Dopravní podnik Ostrava zavádí systém řízení výluk

Dopravní podnik Ostrava (DPO) se jako první dopravní podnik v zemi rozhodnul od příštího roku definovat maximální počet tzv. výlukových dnů. Vychází tak vstříc svým cestujícím, kteří jen v letošním roce poslali v souvislosti s výlukami na jednotlivých linkách 156 písemných stížností a dalších téměř čtrnáct set prostřednictvím sociálních sítí.

„Cestující a jejich spokojenost jsou pro nás na prvním místě,“ říká generální ředitel DPO Daniel Morys a dodává: „Striktně stanovujeme maximální počet výlukových dnů na páteřních tramvajových linkách tak, abychom neblokovali investiční výstavbu, ale zároveň udrželi kvalitu a plynulost MHD v Ostravě, kterou provozujeme.“ O zavedení tzv. výlukového managementu bude DPO v nejbližších dnech formou dopisu informovat všechny zástupce klíčových investorů, kterými jsou ostravský magistrát, krajský úřad a Ředitelství silnic a dálnic.

„Zavedeme on-line rezervační systém, který bude transparentně k dispozici všem investorům a který jim umožní vzájemně koordinovat svou stavební činnost tak, aby zbytečně neomezovali naše cestující,“ popisuje jednu z novinek výlukového managementu generální ředitel DPO Daniel Morys.

Počet stížností na téma „VÝLUKY“:

2015 72
2016 33
2017 (k 19.10.2017) 156 + 1 396 reakcí na soc. sítích

Počet tzv. výlukových dnů:

2015  302 z toho na páteřních linkách: 130
2016  296 z toho na páteřních linkách: 151
2017  258 z toho na páteřních linkách: 249

Zdroj: DPO

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)


Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.