Praha se rozpadá před očima a nicnedělání vedení města má „výsledky“. Nejen, že se nestaví další etapy Pražského a Městského okruhu či radiály, nestaví se žádný nový úsek metra a ani nová tramvajová trať, ale vládnoucí koalice ANO+ČSSD+Zelení+STAN+KDU-ČSL ani nezvládá opravovat současné dopravní stavby.
Po prosincovém zřícení Trojské lávky rozhodlo město z havarijních důvodů uzavřít ze dne na den Libeňský most. Most, který je ve špatném technickém stavu již několik let a v minulosti byla plánována jeho oprava, příp. stavba nového mostu. Dále byl z havarijních důvodů ve stejný den, 19. 1 .2018, uzavřen jižní vstup do metra Budějovická. Po poledni 19. ledna 2018 byla taktéž z havarijních důvodů okamžitě uzavřena tramvajová trať z Újezdu na Malostranskou. Dále je už několik týdnů zakázán vstup pěším na Železniční most spojující Výtoň se Smíchovem.
Doba, kdy Praze vládli primátoři a radní, kteří metropoli rozvíjeli je pryč. Vyměnila je nová generace primátorů a radních, kteří dostavěli rozestavěné a dále nedělali nic. Teď máme vedení, které nic nedělá a Praha se jim hroutí pod rukama. Nejvyšší čas na změnu.
> Videoreportáž České televize ze dne 18. 1. 2018 <
Přepis reportáže
Ondřej Matěj Hrubeš: Uzavření Libeňského mostu znamená odtržení Prahy 7 a Prahy 8. Těch tramvajových linek, které tam jezdí je velké množství. Je zvláštní, že se uzavření mostu stalo ze dne na den, když o havarijním stavu Libeňského mostu slyšíme už několik let.
Redaktorka ČT: Dopravní podnik na svém webu nemá žádné informace o náhradních trasách linek. Je kudy vést linky MHD, obzvlášť, když je také výluka mezi Palmovkou a Bulovkou?
Ondřej Matěj Hrubeš: Mě ani nepřekvapuje, že vůbec nejsou koordinovány kroky, protože to je v poslední době za současného vedení Prahy běžný stav. Tramvajové linky se dají odklonit Karlínem, některá může jet Trojskou, ale žádná jiná možnost není. Předpokládám, že některé linky budou zkráceny a ani nebudou odkloněny.
Redaktorka ČT: Jak klíčovou spojnicí v Praze je Libeňský most a to nejen pro městskou dopravu?
Ondřej Matěj Hrubeš: Vede tam páteřní tramvajová linka, resp. svazek linek 1, 12 a 25, které spojují Prahu 6, 7, 8 a 9, tzn. je to taková severní větev. Cestující budou muset přestupovat na jiné tramvaje, nebo budou muset využívat metro. Co se týče automobilové dopravy, tam je pravda, že Libeňský most nepatří k těm nejvytíženějším. V tomto ohledu využívají auta především Hlávkův most a most Barikádníků.