V sobotu 6. ledna 2018 uspořádal pražský Kroužek městské dopravy jízdu s tramvajovou soupravou ČKD Tatra 2xT3M ev. č. 8085+8014 (ex T3 ev. č. 6985+6885 z roku 1976 resp. 1974, rekonstrukce na T3M v roce 1981 resp. 1978). Jízda byla ve znamení bývalé linky 19.
Při cestě z Hloubětína na Spořilov jsme projeli trasu přes centrum, jak dnes dovolují koleje. Místo ulicí Na Příkopě a Václavským náměstím z Můstku na Muzeum jsme jeli Jindřišskou a Vodičkovou ulici, přes Karlovo náměstí a nahoru na Tylovo náměstí.
Zpáteční cesta vedla z Vršovic přes Biskupcovu a Krejcárek do Hloubětína, tedy v trase, jak jezdila linka 19 ve svých posledních letech. Jak se měnila trasa linky 19 se dočtete například na Wikipedii.
- Souprava 8085+8014 ve smyčce Starý Hloubětín
- Technický ředitel DPP Jan Šurovský v dobové uniformě před výjezdem na trasu linky 19
- „Horní“ Palmovka
- Stanoviště řidiče ve voze 8085
- Dobová cedule linky 19
- Linka 19 v zastávce Invalidovna
- Průjezd Václavským náměstím „napříč“, „podélně“ to už mnoho let nejde.
- Uprostřed Severojižní magistrály, mezi „světly“ Sokolská a Legerova
- V zastávce Pod Karlovem směrem do Nuslí
- Na vjezdu do smyčky Spořilov
- „Devatenáctka“ při fotojízdě ve smyčce Spořilov
- Vozy 8014 a 8085
- Na Zámecké před zastavárnou
- Fotozastávka v Minské
- Krematorium Strašnice
- Vozovna Hloubětín, konečná