Škoda Electric vyhrála trolejbusovou zakázku v Budapešti

Plzeňská firma získala další významnou zahraniční zakázku, tentokrát v maďarské Budapešti. Škodovka do maďarské metropole dodá 21 nových moderních vozidel a naváže tak na dodávku 36 trolejbusů z předchozích let. Nová vozidla Budapešť získá do první poloviny roku 2019, první trolejbusy by se u zákazníka měly objevit na přelomu letošního a příštího roku.


Dopravní podnik v Budapešti je s našimi trolejbusy spokojen a proto nově objednal dalších deset dvanáctimetrových a jedenáct osmnáctimetrových trolejbusů z platné rámcové smlouvy,“ sděluje obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch.

Škoda Electric uspěla s modelem vozidla, který využívá jízdu na baterie a na části tratí, kde chybí vedení, tak vlastně slouží v režimu elektrobusu  – řidič v takovém případě přepne na bateriový pohon a může takto ujet i několik kilometrů. Výhodou tohoto řešení je možnost dobíjení baterií během jízdy na troleji – není tedy zapotřebí žádná speciální dobíjecí infrastruktura.

Maďarsko patří k našim tradičním teritoriím, vedle Budapešti jezdí trolejbusy vyrobené ve Škodovce třeba ve městě Szeged. Zajímavé je, že šlo výhradně o vozy s bateriovým pohonem. Ty jsou mezi dopravci velmi oblíbené především proto, že je mohou využívat i na trasách mimo trolejové vedení. Jejich nasazení je tedy velmi flexibilní,“ vysvětluje Pavel Kuch.


Vozidla budou využívat karosérie Urbino nejmodernější, tedy 4. generace. Stejné jako ty, které Škoda dodala do slovenské Žiliny, či plánuje dodat například do Českých Budějovic či Plzně. „V nových vozech je samozřejmostí klimatizace prostor pro cestující a řidiče, nebo moderní informační systém,“ doplňuje Pavel Kuch. Trolejbusy mají rovněž kamerový systém, který zajišťuje větší bezpečnost cestujících. Zajímavostí vozidel je mimo jiné i speciální systém, který počítá váhu cestujících.

Skupina Škoda Transportation dodala do Maďarska od roku 2007 produkty za více než pět miliard korun. Škoda Transportation před několika lety úspěšně zakončila projekt tramvají pro město Miskolc a předala tamnímu dopravnímu podniku sérii 31 moderních vozidel ForCity Classic. Škodovácké trolejbusy jezdí v Maďarsku kromě Budapešti a Szegedu také v Debrecínu. Škodovka se rovněž podílela na dodávce metra právě do maďarského hlavního města.

Zdroj: TZ Škoda

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.