Projekt „rychlodráhy“, resp. modernizace „Buštěhradky“ leží na stole od začátku devadesátých let. ODS v posledních letech přispěla k tomu, aby rozšířená trať nevedla ve Střešovicích po povrchu a nemuselo tak dojít k bourání domů kolem trati na Ořechovce.
Otázkou ovšem zůstává, zda projekt železnice už není překonaný. Vlak s rychlostí 80 km/h přes Stromovku s ukončením na regionálním Masarykově nádraží, oproti dnešní cestě na letiště, nepřinese žádné zrychlení. Dokonce uvažované prodloužení metra A na letiště by nabídlo spojení s centrem ve srovnatelném čase a to i se závlekem přes Motol.
Za připomenutí stojí fakt, že kdyby se nezastavily práce na pokračování metra A směr letiště, už rok jezdíme metrem na Dlouhou Míli a letos bychom se dočkali zprovoznění i posledního úseku na letiště.
Vyšlo v radničních novinách Šestka, květen 2018
Pokračování. Z důvodu překročení stanovené délky textu se zbývající řádky nevešly do novin.
Nebylo by vhodné po čtvrt století projekt přepracovat? Připravit propojení letiště s hlavním nádražím nejen pro městský vlak, ale i celoevropský systém vysokorychlostní železniční sítě? Třeba tunelovým spojením Veleslavín – Břevnov – Karlovo náměstí – Hlavní nádraží se zastávkami pro městské vlaky? Proč stavět druhý paralelní tunel z Dejvic do Veleslavína…