Nové autobusy DPP nesplňují standardy Ropidu

Dopravní podnik hl. m. Prahy omlazuje svůj autobusový park novými vozidly. Kromě problémových a kritizovaných venkovských autobusů SOR BN 12, které mají neslavnou přezdívku hrbáči, nakupuje DPP i další autobusy, například kloubové SOR NB 18. V posledních dodávkách jsou tyto vozy doplněné o klimatizaci, což cestující ocenili už během letošního léta.

V minulosti, když byla představena faceliftová tramvaj Škoda 15T s klimatizací, prezentovalo se, že její žluto-oranžové čelo je nejen bezpečnostním prvkem pro lepší viditelnost tramvaje v provozu, ale také, že má cestující upozornit na novinku – klimatizovanou tramvaj.

Proto se nabízí otázka, proč autobusy s celovozovou klimatizací SOR NB 18 dopravní podnik také neodlišil od předchozích sérií bez klimatizace. „Barevné provedení autobusů DPP podléhá grafickému manuálu a standardům organizace ROPID. Autobusy s celovozovou klimatizací DPP nikterak barevně vnějším způsobem nerozlišuje/neoznačuje,“ sdělila tisková mluvčí DPP Aneta Řehková pro MHD86.cz.

Jenže to rozporuje organizátor Ropid, který určuje standardy a grafické manuály. „Co se týče aktuálního vzhledu autobusů DPP, aktuálně DPP tento manuál nesplňuje,“ říká tiskový mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Aktuální grafický manuál požaduje, aby nové autobusy měly modrou střechu. DPP tento požadavek Ropidu přehlíží. Podobně DPP vzdoruje Ropidu s nasazením „hrbáčů“ na nedovolené linky.

SOR NB 18 s klimatizací. Foto: citybus.cz

SOR NB 18 bez klimatizace.

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.