Nové Solarisy pro linky 367 a 375 splňují budoucí standard kvality PID


Notice: Array to string conversion in /storage0/webs/omh/mhd86.cz/wp-content/plugins/carousel-without-jetpack/carousel/jetpack-carousel.php on line 252

Notice: Array to string conversion in /storage0/webs/omh/mhd86.cz/wp-content/plugins/carousel-without-jetpack/carousel/jetpack-carousel.php on line 252

Notice: Array to string conversion in /storage0/webs/omh/mhd86.cz/wp-content/plugins/carousel-without-jetpack/carousel/jetpack-carousel.php on line 252

Notice: Array to string conversion in /storage0/webs/omh/mhd86.cz/wp-content/plugins/carousel-without-jetpack/carousel/jetpack-carousel.php on line 252

Notice: Array to string conversion in /storage0/webs/omh/mhd86.cz/wp-content/plugins/carousel-without-jetpack/carousel/jetpack-carousel.php on line 252

Letošní listopad přináší cestujícím Pražské integrované dopravy první vánoční dárek v podobě příjezdu dvou kloubových autobusů Solaris Urbino 18 pro dopravce ČSAD Střední Čechy, které jsou součástí celkové dodávky šesti autobusů, jež budou postupně předány do února 2019. Poprvé budou tyto autobusy vybaveny plně dle nových standardů kvality PID.


Tato nová řada kloubových autobusů zaujme už na první pohled, to svým moderním vzhledem. Autobusy jsou vybaveny výkonnými motory DAF a jsou opatřeny automatickou převodovkou. Motory splňují nejpřísnější normu Euro 6. „Vozidla jsou v rámci pilotního projektu s dopravcem ČSAD Střední Čechy vybavena již podle nových standardů kvality, které budou platit pro všechny autobusové linky PID v Praze a Středočeském kraji od roku 2020,“ říká ředitel ROPID Petr Tomčík.

„Mezi novinky oproti stávajícím standardům platí celovozová klimatizace, pohodlnější sedadla, více prostoru pro kočárky nebo vozíky pro invalidy, LCD obrazovky s informacemi o aktuální trase včetně návazných spojů, zvýšený počet tlačítek znamení k řidiči,“ dodává Petr Tomčík. Vozidlo je v rámci nových standardů opatřeno jednotným vnějším nátěrem PID a barevně je nově sladěn také interiér – červená sedadla, nerezové provedení zádržných tyčí a poprvé také modře zvýrazněná sedadla pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. Samozřejmostí je již možnost platit jízdné nejen v hotovosti, ale cestující mohou zaplatit jízdní také bezkontaktní bankovní kartou či mobilní aplikací PID Lítačka.

„V kategorii kloubových autobusů dodala firma Solaris pro potřeby ČSAD Střední Čechy od roku 2009 již 15 autobusů. Nové vozy budou zajišťovat provoz zejména na našich nejvytíženějších linkách 375 a 367 mezi Prahou a Brandýsem nad Labem-Starou Boleslaví,“ dodává ředitel ČSAD Střední Čechy Štěpán Ševčík.

„Naše společnost dodala do provozu v rámci PID již téměř 80 autobusů. V této konkrétní dodávce se jedná o autobusy nové generace, kde konstruktéři aplikovali nejen nové trendy v konstrukci autobusů, ale byly zde uplatněny také dosavadní zkušenosti s provozem našich vozidel,“ uvádí ředitel SOLARIS CZECH Roman Zdráhal.

Technické parametry Solarisu Urbino 18:

  • délka: 18 000 mm

  • šířka: 2 550 mm

  • výška: 3 200 mm

  • rozvor náprav: 5 900 / 6 000 mm

  • šířka dveří: 1 200 mm

  • celková obsaditelnost: 136

  • počet míst k sezení: 46, z toho 4 sklopná sedadla

  • provozní hmotnost: 17 200 kg

  • nejvyšší rychlost: 86 km/hod (s omezovačem)

Zdroj: TZ Ropid

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.