V průběhu listopadu 2018 testoval Dopravní podnik hl. m. Prahy a ROPID třínápravový autobus Iveco Crossway s délkou 14,5 metrů. S výsledky testovacích jízd je ROPID spokojený.
„Zkouška průjezdnosti dopadla až na linku 113 z pohledu Ropidu dobře. Na lince 113 byl problém s obratištěm Písnice, které není vyhovující ani pro standardní vozy,“ sdělil dopravnímu magazínu MHD86.cz tiskový mluvčí Ropidu Filip Drápal.
Nejraději by Ropid autobusy této délky nasadil na linky směřující na Zbraslav, případně na linkách 131 a 137, které zajišťují obsluhu Hanspaulky, resp. Malvazinek.
„Pokud by to z nějakého důvodu nebylo možné, budeme hledat řešení v kloubových vozech, které však především na linkách 131 a 137 nejsou z důvodu adheze vhodné. Dále je pak na linkách 131 a 137 problém s délkou zastávek, které nevyhovují pro 18 m kloubová vozidla, ale pro 15 m autobusy vyhovují až na jednu zastávku všechny,“ dodává Filip Drápal z Ropidu.
„V případě, že budeme na linky 131 a 137 požadovat kloubová vozidla, nebude jejich nasazení možné do několika let (stavební úpravy), zatímco 15 m vozy by tam mohly jezdit téměř okamžitě. V případě linek 100 a 250 jsou 15 m vozy vhodnější z důvodu vyššího jízdního komfortu (více sedadel obecně, více sedadel po směru jízdy),“ uzavírá hodnocení třínápravových autobusů Filip Drápal.