V Hradci Králové vyjedou nové trolejbusové linky 4 a 21

S platností od 2. února 2019 budou zavedeny nové trolejbusové linky a další změny, které přispějí ke zkvalitnění dopravní obslužnosti v Hradci Králové. Jedná se zejména o následující úpravy provozu městské hromadné dopravy.


Provoz nové trolejbusové linky č. 4:
  • Linka č. 4 s provozem v pracovních dnech dopravně posílí lokalitu Pod Strání a nabídne veřejnosti spojení do centra města a k Terminálu hromadné dopravy. Provoz zajistí kloubové trolejbusy a přepravní kapacita bude v pracovních dnech 300 osob za hodinu.
  • Pro provoz linky č. 4 bude použita uvolněná kapacita, která vznikne snížením počtu spojů u linek č. 1 a 2 a to v případě obou linek o 1 spoj za hodinu. Počet spojů, které slouží pro spojení THD – centrum města – Moravské Předměstí se tedy nezmění.

Provoz nové trolejbusové linky č. 21:
  • Linka č. 21 zajistí v pracovních dnech nové spojení do lokality, která byla při svém vzniku přednostně územím klidného bydlení s přiměřenou docházkovou vzdáleností na zastávky MHD v Čajkovského ulici. Nová trolejbusová linka má za cíl spojit tuto lokalitu s centrem města, kde je možnost přestupu na jiné linky MHD do různých směrů. Provoz zajistí trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem, který bude využit pro jízdu ulicemi Na Brně a U Parku, kde není trolejové vedení.

Změna trasy linky č. 15:
  • U linky č. 15 bude provedena drobná změna trasy, která má za cíl eliminovat zpoždění vznikající z důvodu časté dopravní kongesce na Gočárově třídě ve směru ke křižovatce U Koruny. U linky č. 15 bude změněna trasa pouze v jednom směru jízdy a to z Ulrichova náměstí, kde linka nepojede problematickým úsekem Gočárovy třídy, ale odbočí do ulice Střelecké a kolem OD TESCO přijede na Hlavní nádraží. Dále pokračuje beze změny. Jízdní řád linky č. 15 v ostatních částech trasy se nemění.

Zavedení trolejbusového provozu na lince č. 27:

  • Na lince č. 27 bude zahájen postupný přechod na trolejbusový provoz bez změny jízdního řádu. Trolejbusy na pomocný bateriový pohon překonají část trasy přes Palachovu, Benešovu a Masarykovu ulici, kde není trolejové vedení.
  • Spoje obsluhující Skladištní oblast budou i nadále zajištěny autobusem v celé trase.

Zdroj: TZ DPMHK

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.