Na kukačku: Trolejbusy v Teplicích (2018)

V červenci 2018 jsem se po mnoha letech vydal na výlet do Teplic. Podívat se na zdejší trolejbusový provoz. Ve městě jsem byl naposledy přibližně kolem roku 1998. Tehdy jsem chodil ještě na základní školu a tramvajová a trolejbusová města v Česku se mnou objížděl děda. Pojďte se mnou nakouknout, jak vypadají současné Teplice.


Trolejbusy Škoda 14 Tr a 15 Tr v provozu už několik let nepotkáme a tak zůstanou jen v našich vzpomínkách. Nyní trolejbusový provoz zajišťují vozy Škoda 24 Tr, 25 Tr, 26 Tr, 28 Tr a 30 Tr. Dvacet čtyřky a dvacet pětky s karosérií Citelis, dvacet šestky a dvacet osmičky s karoserií Solaris a nejnovější třicítky s karoserií SOR.

Zvolíte-li si k návštěvě víkendový den, jako bylo v mém případě, musíte se připravit na 40 minutové intervaly. Na většině tratí je interval půlen do 20 minut provozem dvou linek. Přesto je to dlouhý interval, když si jedete trolejbusy také nafotit. Velká část přesunů je proto nutná provádět pěšmo, což není v hezkém letním počasí problém. Město je to malého rozsahu.

Nepříjemnou záležitostí byla skutečnost, že na některá pořadí trolejbusových linek byly vypraveny autobusy. Takže se potom stane, že si vybere místo na fotografování, vyčkáte si ten dvacetiminutový interval a následně přijede autobus SOR. Zároveň jednotlivá pořadí v rámci svazků mění linky na konečných.

Nehezká je absence celodenní jízdenky v Teplicích. Respektive existuje jediná a to síťová jízdenka za 130 korun pro celý Ústecký kraj, kterou si můžete zakoupit přímo na nádraží a nebo použití jednotlivých jízdenek. V případě, že jedete do Teplic vlakem, mimo akční jízdenkovou relaci a nebo jedete do Teplic z území Ústeckého kraje, můžete síťovou jízdenku zapojit už pro meziměstskou dopravu na území Ústeckého kraje.

Oproti tomu je hezký pohled na celé Teplice. Město je pěkně udržované, čisté a vyniká nad jinými severočeskými městy. Centrum města je o víkendu poměrně vylidněné a obyvatelé jsou staženi především do okolí náměstí Svobody, kterému dominují dvě nákupní střediska. Jako občerstvovací zastávku lze doporučit pohostinství Perla u stejnojmenné zastávky v Řetenicích. Letní zahrádka poskytuje výhled na trolejbusovou trať o třech linkách.

 

 

 

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.