Sezónní přívozy na Vltavě začnou jezdit v sobotu

Přívozy se staly postupně do roku 2005, kdy vyplula první linka na trasu Sedlec – Zámky, nedílnou součástí Pražské integrované dopravy. Letos slaví malé jubileum, cestující je v rámci systému budou moci využít už 15. sezónu. V roce 2005 byl k dispozici přívoz jediný, nyní už jich je osm. V sobotu 23. března 2018 vyplují na svou pravidelnou trasu také čtyři sezonní linky.


Rok 2018 byl pro pražské přívozy rekordní – bylo přepraveno 1 170 000 cestujících (více než desetina cestujících cestovala s jízdním kolem) a desítky tisíc dětských kočárků. Nutno však poznamenat, že téměř polovina těchto počtů souvisí s bezplatnou náhradní dopravou za zřícenou Trojskou lávku a uzavřené pěší lávky výtoňského železničního mostu.

„Provoz přívozů Pražské integrované dopravy bude i v hlavní sezoně 2019 organizován obdobně jako loni, vylepšení se dočká přívoz P7 mezi Holešovicemi, Štvanicí a Karlínem, který se dočká kapacitnějšího plavidla a jeho provoz bude v hlavní sezoně prodloužen až do pozdních večerních hodin,“ uvádí náměstek primátora hl. m. Prahy a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr. „Nové plavidlo HolKa II. uveze až 12 cestujících a bude mít příjemnější přístup na palubu pro cyklisty i cestující s kočárky. Na Štvanici se nově od května do srpna dostanete lodí až do 22 hodin,“dodává Adam Scheinherr.

Základem pražských přívozů je celoroční provoz linek P1 (Sedlec – Zámky), P2 (V Podbabě – Podhoří) a P8(Císařský ostrov – Troja). Od soboty 23. března do svátečního pondělí 28. října budou v provozu sezonní přívozy P3 (Lihovar – Veslařský ostrov), P5 (Císařská louka – Výtoň – Náplavka Smíchov), P6 (Lahovičky – Nádraží Modřany) a P7 (Pražská tržnice – Ostrov Štvanice – Rohanský ostrov). Večerní ukončení jejich provozu bude opět přizpůsobeno dennímu světlu – od poloviny května do konce prázdnin až do 21:00, do poloviny května a v září do 20:00, v říjnu pak pouze do 19:00.

„Na lince P5 mezi Císařskou loukou, Výtoní a Smíchovem bude obnoven běžný provoz podle Tarifu Pražské integrované dopravy, takže zde budou opět uznávány běžné jízdenky pro pražskou MHD a provoz bude opět celotýdenně jednotně začínat v 8:00. Jako posilová loď na této lince bude provozován malý vltavský člun, který je tak vlastně již nostalgickým plavidlem připomínající počátky obnovy pražských přívozů v polovině první dekády nového milénia,“ doplňuje další novinky letošní sezony ředitel ROPID Petr Tomčík. Z důvodu nízké poptávky v časných ranních hodinách bude provoz linky P3 mezi Lihovarem a Veslařským ostrovem začínat až o hodinu později, tedy v pracovní dny v 7:00 a v nepracovní dny v 8:00, stejně jako u přívozů P6, P7 a P8.

Sezonní přívoz P4 (Černošice, Mokropsy – Kazín) na Berounce bude v provozu od 1. června do 29. září, časové polohy spojů budou upraveny podle změněných poloh vlakových spojů linky S7.

Na přívozech je provoz zajištěn palubovými plavidly s bezbariérovým přístupem z přístavních mol se základní kapacitou 12 osob, na linkách P2 a P4 s kapacitou 40 osob a na lince P8 s kapacitou 100 osob.

U trojského přívozu P8, který funguje zdarma jako náhradní doprava za zřícenou Trojskou lávku, může častěji než u ostatních přívozů docházet k omezování provozu kvůli nesplavnosti vltavského koryta, jež není v těchto místech na provoz lodí uzpůsobeno. Proto doporučujeme ověřit si aktuální stav na telefonním čísle 605 577 838 nebo na infolince PID 234 704 560.

Zdroj: Ropid

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)