Na přelomu března a dubna 2019 vyšlo letošní první vydání časopisu Československý Dopravák s nádhernou titulní stranou. Té dominuje tramvaj v rakouském Gmundenu.
V aktualitách popsal na čtyřech stranách Filip Novotný konec další meziměstské tramvajové tratě v polské Lodži, na které jezdila linka 43 známá provozem vozidel Düwag.
Libor Hinčica se rozepsal o rozvoji trolejbusové dopravy v Teplicích a to nikoliv výstavbou nových tratí, ale pomocí parciálních trolejbusů, které umí jezdit na baterie. Lázeňské město se chystá pomocí trolejbusů vytlačit dieselové autobusy.
Na dalších stránkách představuje Libor Hinčica Čechům poměrně neznámý tramvajový provoz Rhein-Neckar, který zajišťuje dopravu ve městech a mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heildelberg. Přičemž se dá očekávám, že města zažijí nárůst tramvajových turistů z Česka po dodání nových tramvají ze Škody Transportation.
Na své si přijdou také fanoušci autobusů. Petr Bechyně shrnul provozní rok 2018 u pražského dopravního podniku.
Zdeněk Mazánek čtenářům popisuje změny v městské dopravě v Liberci a Jablonci nad Nisou, kde probíhalo celkem divoké období a o architektuře pražského metra napsal článek Petr Kučera.
Největší článek se věnuje tramvajové dopravě v rakouském Gmundenu, kde došlo v minulých měsících k významném propojení dvou tratí v centru města.
Časopis Československý Dopravák si můžete předplatit a nebo zakoupit v trafikách.