Odkloněná retrolinka 23 do ulice Hládkov? Šotoušovina za hranou

Od poloviny dubna jezdí pražská retrolinka 23 ulicí Hládkov. Zdejší trať je jednokolejná a byla dlouhodobě bez provozu pravidelné linky. Šotouši se radují, ale ve výsledku to lince 23 uškodilo.


Proč? Linka 23 kvůli odklonu trasy přes ulici Hládkov se vyhýbá jedné z nejdůležitějších zastávek s turistickým potenciálem na trase v směru z Břevnova a Pražského hradu do centra. Až do změny trasy jezdila z Královky přes Malovanku do zastávky Pohořelec. To je zastávka nacházející se v turisticky významném místě. Začíná a končí tady pěší trasa na Pražský hrad a Hradčanské náměstí. Nachází se v blízkosti Klášter premonstrátů na Strahově, Kostel sv. Rocha, Památník národního písemnictví, Bazilika Nanebevzetí Panny Marie, Loretánské náměstí, Strahovská knihovna a turisté a návštěvníci Prahy sem přichází z Petřína a přilehlých zahrad.

Turisté z této oblasti tvořili zásadní obsazenost tramvaje s číslem 23, která posilovala linku 22 v nejzatíženějším turistickém úseku. Nově linka 23 jezdí přes zastávku Myslbekova, kde nikdo tramvaj nepotřebuje, protože pro pár místních obyvatel je za rohem zastávka Pohořelec.

Linka 23 proto jezdí téměř prázdná z Královky až na Malostranskou. Nemá totiž kde nabrat turisty, jelikož se jim vyhýbá. Místo toho se musí turisté z Pohořelce tlačit do linky 22.

Ano, někdo si splnil šotoušský sen, aby linka jezdila hezkou jednokolejnou tratí v ulici Hládkov, ale je to na škodu účel retrolinky. Tramvaje mají v prvé řadě vozit cestující a až v druhé řadě mohou být cílem objektivů šotoušů. Pro pár fotek v ulici Hládkov by stačilo tudy vést zvláštní linku např. při zahajování sezóny Muzea MHD, ale nikoliv celoroční provoz.

Zastávka Myslbekova

 

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.