Ve vozovém parku Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) již od letošního září nenajdete jiné, než bezbariérové autobusy, které tak doplnily 100% nízkopodlažnost plzeňských trolejbusů. Obnova vozového parku přináší vedle lepší přístupnosti pro cestující se sníženou pohyblivostí také zvýšení komfortu a bezpečnosti. Absence bariér ve formě schodů přispívá i k urychlení nástupu a výstupu cestujících, což pozitivně ovlivňuje dobu přepravy cestujících.
Tématu se věnujeme také v 38. díle Dopravního podcastu:
„Vyřazením posledního vozu Karosa B 931 jsme dosáhli dalšího milníku plzeňské MHD – kompletně bezbariérové autobusové flotily,“ říká Jiří Ptáček, generální ředitel PMDP, a doplňuje: „Trolejbusová trakce je 100% nízkopodlažní již od dubna minulého roku.“
V letošním roce PMDP zařadili do provozu celkem osmnáct nových velkokapacitních autobusů SOLARIS Urbino 18, čtyři dvanáctimetrové autobusy SOR NS 12, sedm velkokapacitních trolejbusů 27 Tr SOLARIS s trakčními bateriemi a sedm tramvají EVO2.
„Plzeňští cestující mají k dispozici jeden z nejmodernějších vozových parků MHD v České republice. Všechny nově pořizované vozy jsou již jen nízkopodlažní, a splňují nejvyšší nároky na bezpečnost, kvalitu a ekologii provozu,“ popisuje Roman Zarzycký, první náměstek primátora a předseda představenstva PMDP.
Do konce letošního roku PMDP pořídí ještě dvě středněkapacitní tramvaje, dva dvanáctimetrové trolejbusy a čtyři dvanáctimetrové autobusy.
Zdroj: TZ PMDP