Hned úvodem 38. dílu probíráme několikaleté problémy s tramvajemi Škoda 15T, které mají v posledních týdnech vliv na nedostatek provozuschopných tramvají v Praze. Vytažení dříve vyřazených tramvají T6A5 z „kopřiv“. Dílny DPP a jejich pracovní „tempo“ s modernizacemi a opravami tramvají.
Mluvili jsme o modernizaci vozového v Plzni, kde už jezdí jen nízkopodlažní autobusy a trolejbusy. Zároveň probíhá zařazování nových tramvají EVO2, které nahradí nízkopodlažní Astry. Paradoxně tak budou nízkopodlažní tramvaje vyřazené dřív, než staré tramvaje T3. Jedna Astra možná půjde do muzea a co bude s dalšími? Šrot nebo odkup do jiného města? Jeden tip bychom měli.
Nemohli jsme neokomentovat, jak pražský dopravní podnik skupuje tramvaje ČKD Tatra ze střední Evropy a možná se dočkáme rozšíření počtu retrolinek.
Na Prosecké trati se zkouší nový trolejbus od Ekovy. Jezdí s papírovými šoto cedulemi, ač má digitální transparenty. Malé pozastavení nad tím, jak to je elektrifikací linky 207? Aneb na dřívější sliby už se nikdo neptá. V podniku chybí vyhodnocování zkušebních výrobků.
Také jsme probrali, jak se povedlo zřídit novou autobusovou zastávku v pražských Vokovicích a závěr patřil automobilismu v Praze. Jak se změnil náš přístup a pohled nad cestováním autem po Praze.
A nezapomeňte, jsme na Spotify, dejte si nás do oblíbených.
Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš a Roman Hloch
Ondřej Matěj Hrubeš
šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou
Roman Hloch
člověk čerpající energii ze života na kolejích a jeden se základních členů stránky Tramvaje v České republice