Nové soupravy pro varšavské metro dodá česká Škoda

Škoda Transportation byla potvrzena jako vítěz tendru na dodávku až 45 šestivozových souprav metra pro polskou metropoli Varšavu. První souprava bude předána zákazníkovi do dvou let od podpisu kupní smlouvy. Celková hodnota kontraktu činí necelých 8 mld. korun. 


Jsem rád, že jsme byli po dlouhém správním a soudním řízení potvrzeni jako vítěz tendru na dodávky souprav pro Varšavu. Potvrdilo se, že naše nabídka byla nejlepší. Jedná se o průlomovou zakázku v oblasti městských kolejových vozidel – tendr ve Varšavě byl jedním z největších v Evropě, nicméně na rozhodnutí jsme čekali více než dva roky. Varšava se může těšit na moderní vozy s kapacitou až 1 500 lidí. Naše nejnovější výrobky budou v provozu již v osmém hlavním městě států Evropské unie,“ říká předseda představenstva a Prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.

Škoda Transportation v tendru zvítězila nad současným dodavatelem vozového parku do Varšavy, konsorciem Siemens-NEWAG, a také nad firmami Stadler, Alstom a CAF. Součástí zakázky jsou také dodávky náhradních dílů, simulátor, rozšířené záruky a školení. Na vývoji spolupracovala Škoda Transportation s polskými univerzitami a konstrukčními kancelářemi jako například EC Engineering.

Jsem rád, že si touto zakázkou upevňujeme pozici na polském trhu, kde naše tramvaje vozí již několik let cestující například ve Wrocławi. Dobrou orientaci cestujících zajistí přehledný vnější i vnitřní informační audiovizuální systém, součástí souprav budou oddíly pro vozíčkáře, kočárky a kola. Skříň vozů bude hliníková a délka jednoho z vozů bude zhruba dvacet metrů. Celková délka soupravy bude 118,2 metrů. Návrh vnitřního prostoru oddílu pro cestující – uspořádání, volba materiálů, návrh tvarů i barev – je proveden s ohledem na vytvoření příjemného prostředí pro cestující i pro strojvedoucího,“ uvádí Zdeněk Majer, člen představenstva a Senior Viceprezident pro Obchod skupiny Škoda Transportation.

Maximální rychlost nových souprav bude 90 km/h. Soupravy umožňují plnohodnotné elektrodynamické brzdění při všech režimech obsazení soupravy s preferencí rekuperačního brzdění, při kterém je elektrická energie předávaná zpět do napájecí soustavy. Soupravy jsou navrženy podle EN a UIC norem. Součástí bude také kamerový systém.

TZ: Škoda

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)