Dopravní podcast (39): Situace v DPP. Málo řidičů autobusů a málo provozních tramvají

Nedostatek řidičů autobusů v DPP, rušené spoje a také nedostatek provozních tramvají. Nejen o tom je 39. díl Dopravního podcastu.
Podle tiskové zprávy města a dopravního podniku by se dalo říct, že je situace v dopravním podniku nadmíru výtečná. Ale je to pravda?


Marketingová tisková zpráva dokonale překryla problémy, ve kterých se podnik nachází. Témata jako řidičák na autobus od 19 let, nebo nákup nových nízkopodlažních autobusů geniálně překryly skutečné problémy.
Dopravní podnik také “zápasí” s vypravením tramvají. Místo souprav vypravuje sóla. Na výlukových linkách chybí obousměrné tramvaje a tak jsou spoje odkláněny z “výlukových tras”.

A opravdu je v Praze nedostatek řidičů? Nebo má nedostatek řidičů jen dopravní podnik? Existují totiž soukromí dopravci, kteří rádi linky od dopravního podniku převezmou.
Rozvoj tramvajové sítě zasáhne i Letňany. Studie má za úkol prověřit prodloužení tramvajové tratě ze smyčky Sídliště Ďáblice, po Veselské ulici, do nově vzniklého sídliště Avia Letňany, případně až k železniční stanici Praha-Čakovice.

Překvapení na závěr. Rekonstrukce Libeňského mostu proběhne dříve, než jsme čekali. Pusťte si dopravní podcast 🙂
A nezapomeňte, jsme na Spotify, dejte si nás do oblíbených.

Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš a Roman Hloch

logoMHD86-201511-fb-profilovka-jOndřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou

logo_TVCRRoman Hloch

člověk čerpající energii ze života na kolejích a jeden se základních členů stránky  Tramvaje v České republice

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou