Na Švestkovou dráhu se už v neděli vrací každodenní provoz

Na takzvanou Švestkovou dráhu v Ústeckém kraji se 15. prosince 2019 vrátí každodenní železniční provoz. Společnost AŽD totiž zahájí v objednávce Ústeckého kraje linku U10 Litoměřice horní nádraží – Most. Stane se tak po dvanácti letech od doby, kdy na tehdy zastaralé a pomalé trati vlaky přestaly jezdit.

„Těší mě, že se podařilo na Švestkovou dráhu vrátit celotýdenní provoz. Na lince U10 z Mostu do Litoměřic se cestující setkají s nejmodernější regionální tratí v republice. Obnovou provozu se výrazně zlepší dopravní obslužnost občanům obcí Českého středohoří,“ říká náměstek pro oblast dopravy Jaroslav Komínek. 

Podle schváleného jízdního řádu každý všední den vyjede mezi Litoměřicemi horním nádražím a Mostem jedenáct párů vlaků a dalších sedm bude jezdit v úseku Litoměřice horní nádraží – Třebívlice. Nové spoje budou zastavovat ve stanicích a zastávkách: Litoměřice horní nádraží, Litoměřice Cihelna, Žalhostice, Lovosice závod, Lovosice, Sulejovice, Čížkovice, Třebenice, Třebenice město, Dlažkovice, Podsedice, Třebívlice, Židovice, Libčeves, Bělušice a Most.

Dopravu budou zajišťovat tři modernizované nízkopodlažní jednotky RegioSprinter a jedna bude v záloze. Ponesou jména Janička, Míša, Terezka a Radka. „Koupili jsme je v Německu a po modernizaci jsou vybaveny klimatizací, Wi-Fi, zásuvkami na 230 V, velkoprostorovým vakuovým WC a možností přepravy kočárků, kol a lyží. Každá jednotka pojme 65 sedících a 100 stojících cestujících,“ říká generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle a dodává, že podpis smlouvy s Ústeckým krajem byl podmíněn také tím, že vlaky budou jezdit rychleji než autobusy. Společnost AŽD proto trať kompletně opravila a doplnila o nejmodernější zabezpečovací zařízení, čímž se rychlost vlaků zvýšila místy až na 100 km/h.

Ve vlacích AŽD budou platit papírové jízdenky i elektronické čipové karty Dopravy Ústeckého kraje (DÚK). Papírové jízdenky bude možné zakoupit také u průvodčích.

Společnost AŽD koupila Švestkovou dráhu od státu v roce 2016 jako zbytnou. Během krátkého času ji uvedla do normového stavu, aby vybudovala zkušební polygon pro testování vlastních technologií. Současně zde začala ve spolupráci s Ústeckým krajem provozovat víkendovou turistickou linku T4 Lovosice – Most. Součástí oprav v podobě odvodnění celého tělesa dráhy, výměn pražců a kolejnic či úprav geometrické polohy koleje, byly také objekty v okolí Švestkové dráhy. Třebívlická výpravní budova se v roce 2017 dokonce umístila na druhém místě v soutěži Nejkrásnější nádraží ČR.

TZ Ústecký kraj

  • Foto: Jak probíhal převoz první tramvaje Škoda 52T
    Historicky první přepravu tramvaje Škoda 52T z Plzně do Prahy řádně dokumentoval jak výrobce – Škoda Group, tak objednatel – Dopravní podnik hl. m. Prahy. Na následujících fotografiích se můžete podívat, jak probíhalo nakládání tramvaje, její přeprava, i složení na pražské koleje. Přeprava první tramvaje Škoda 52T z Plzně do Prahy. Foto: Škoda Group Přeprava … Pokračovat ve čtení
  • Dijon plánuje třetí tramvajovou linku
    Po úspěšném zavedení linek T1 a T2 se francouzský Dijon připravuje na výstavbu nové tramvajové linky číslo 3, která má posílit městskou hromadnou dopravu a přispět k udržitelnějšímu rozvoji města. Vyjet by mohla v roce 2030. Druhá epocha tramvají v Dijonu První elektrické tramvaje v Dijonu jezdily od roku 1895, ale v roce 1961 byly … Pokračovat ve čtení
  • Flixbusem z Brna a Prahy do Štětína a k baltskému moři
    Flix, rychle rostoucí společnost v oblasti cestovních technologií, pokračuje ve své expanzi a oznamuje nové spojení ze střední Evropy na baltské pobřeží. Obnovuje se též linka do Srbska. Rostoucí obliba pobytů v Polsku s sebou přináší i touhu po objevování nových míst a nutnost spojení. Štětín a zapadní Pomoří dosud nemělo přímou propojení s centrální Evropou. FlixBus nyní … Pokračovat ve čtení
  • AŽD jako první v Evropě prezentuje autonomní vlak s cestujícími na širé trati
    Společnost AŽD ve spolupráci se Správou železnic dnes demonstrovala veřejnosti stoprocentní technologickou připravenost pro zahájení pravidelného provozu první železniční autonomní linky s cestujícími na širé trati v Evropě, která je obsluhována vozidlem české výroby. Autonomní vlak bude jezdit po trati Kopidlno – Dolní Bousov. Slavnostní křest. Zdroj: AŽD Praha Autonomní vlak EDITA. Zdroj: AŽD Praha … Pokračovat ve čtení
  • První Škoda 52T složena v Praze
    První ze čtyřiceti nových tramvají Škoda 52T už je složena v ústředních dílnách Dopravního podniku hl. m. Prahy. Vůz s evidenčním číslem 9503 vyrazil včera večer z Plzně do Prahy. Dnes dopoledne proběhlo složení tramvaje ze silničního návěsu. Tramvaj nyní čeká oživení a řada testů, včetně zkušebních jízd bez cestujících. Pokud půjde vše dobře, v … Pokračovat ve čtení
  • Češi silně podporují výstavbu dopravní infrastruktury, pokud nepovede u nich
    Průzkum ukazuje, že Češi chtějí stavět – většina dotazovaných (minimálně 75 %) souhlasí s výstavbou většiny typů velkých staveb (s výjimkou logistických center, skladů, hotelů a kongresových center, kde je podpora o něco nižší). Nejvíce lidí podporuje výstavbu zdravotnických zařízení a bytů (po 87 %) a vzdělávacích institucí (85 %). Silnou podporu má také výstavba … Pokračovat ve čtení