Na Švestkovou dráhu se už v neděli vrací každodenní provoz

Na takzvanou Švestkovou dráhu v Ústeckém kraji se 15. prosince 2019 vrátí každodenní železniční provoz. Společnost AŽD totiž zahájí v objednávce Ústeckého kraje linku U10 Litoměřice horní nádraží – Most. Stane se tak po dvanácti letech od doby, kdy na tehdy zastaralé a pomalé trati vlaky přestaly jezdit.

„Těší mě, že se podařilo na Švestkovou dráhu vrátit celotýdenní provoz. Na lince U10 z Mostu do Litoměřic se cestující setkají s nejmodernější regionální tratí v republice. Obnovou provozu se výrazně zlepší dopravní obslužnost občanům obcí Českého středohoří,“ říká náměstek pro oblast dopravy Jaroslav Komínek. 

Podle schváleného jízdního řádu každý všední den vyjede mezi Litoměřicemi horním nádražím a Mostem jedenáct párů vlaků a dalších sedm bude jezdit v úseku Litoměřice horní nádraží – Třebívlice. Nové spoje budou zastavovat ve stanicích a zastávkách: Litoměřice horní nádraží, Litoměřice Cihelna, Žalhostice, Lovosice závod, Lovosice, Sulejovice, Čížkovice, Třebenice, Třebenice město, Dlažkovice, Podsedice, Třebívlice, Židovice, Libčeves, Bělušice a Most.

Dopravu budou zajišťovat tři modernizované nízkopodlažní jednotky RegioSprinter a jedna bude v záloze. Ponesou jména Janička, Míša, Terezka a Radka. „Koupili jsme je v Německu a po modernizaci jsou vybaveny klimatizací, Wi-Fi, zásuvkami na 230 V, velkoprostorovým vakuovým WC a možností přepravy kočárků, kol a lyží. Každá jednotka pojme 65 sedících a 100 stojících cestujících,“ říká generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle a dodává, že podpis smlouvy s Ústeckým krajem byl podmíněn také tím, že vlaky budou jezdit rychleji než autobusy. Společnost AŽD proto trať kompletně opravila a doplnila o nejmodernější zabezpečovací zařízení, čímž se rychlost vlaků zvýšila místy až na 100 km/h.

Ve vlacích AŽD budou platit papírové jízdenky i elektronické čipové karty Dopravy Ústeckého kraje (DÚK). Papírové jízdenky bude možné zakoupit také u průvodčích.

Společnost AŽD koupila Švestkovou dráhu od státu v roce 2016 jako zbytnou. Během krátkého času ji uvedla do normového stavu, aby vybudovala zkušební polygon pro testování vlastních technologií. Současně zde začala ve spolupráci s Ústeckým krajem provozovat víkendovou turistickou linku T4 Lovosice – Most. Součástí oprav v podobě odvodnění celého tělesa dráhy, výměn pražců a kolejnic či úprav geometrické polohy koleje, byly také objekty v okolí Švestkové dráhy. Třebívlická výpravní budova se v roce 2017 dokonce umístila na druhém místě v soutěži Nejkrásnější nádraží ČR.

TZ Ústecký kraj

  • Dopravní podcast (189) → Městská doprava v Sofii
    Tentokrát zamíříme do Sofie, kde se podíváme na městskou dopravu. Jak se stavělo metro? Proč výstavba prvního úseku trvala 20 let? Od sovětských plánů po automatizovanou trasu M3. Od ikonických vozů 81-71 až po v současnosti vyráběné soupravy Škoda Group. Jo a podobně jako Norimberk, i Sofie má metro na letiště. A tramvaje? Město s … Pokračovat ve čtení
  • DPMB pokračuje v renovaci trolejbusu 9Tr
    Historický trolejbus 9Tr se pod rukama pracovníků Dopravního podniku města Brna (DPMB) pomalu přibližuje své původní podobě. V létě získal svůj typický červeno-smetanový lak, nyní se práce přesunuly do interiéru vozu. Trolejbus, který v Brně jezdil v 80. a 90. letech minulého století a pak vozil cestující na Ukrajině, se do sbírky retro vozů DPMB zařadí na jaře. … Pokračovat ve čtení
  • DPP vysoutěžil zhotovitele nové tramvajové tratě Muzeum
    Novou tramvajovou trať Muzeum postaví „Společnost pro TT Muzeum“, která se stala vítězem veřejné zakázky Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) na zhotovitele této investiční akce. Společníky vítězného uchazeče jsou firmy PORR, PORR Bau a Hans Wendel CZ. Nabídková cena vítěze činila 224,65 milionů korun, předpokládaná hodnota veřejné zakázky byla 274,44 milionů korun. DPP předpokládá … Pokračovat ve čtení
  • Přehled změn v tarifech MHD pro rok 2025
    Ceny jízdného v MHD zůstávají ve většině měst v České republice stejné jako v loňském roce. Ve městech, kde došlo k úpravě tarifu jízdného, to bylo s ohledem na průběžně rostoucí náklady za zajištění kvalitní služby udržitelné mobility. „Náklady na MHD bohužel rostou neustále. Zahrnují veškeré provozní náklady, vstupy v podobě cen energií, každodenní údržbu vozidel, narůstající platy zaměstnanců, … Pokračovat ve čtení
  • Streetbus opět pomáhá potřebným ve Vratislavi
    Další sezónu pomoci lidem bez domova má na kontě vratislavský Streetbus. Potřební lidé v něm mohou nalézt úkryt před zimou, teplé jídlo a také podporu v krizových situacích. Autobus vyjíždí každý večer v 19 hodin a křižuje město do půl jedenácté. Pomáhá tak lidem v krizi už od roku 2020. Vratislavský Streetbus, známý také jako „hřejivý autobus na kolečkách“, … Pokračovat ve čtení
  • DPMB spouští novou kampaň s reálnými cestujícími v hlavní roli
    „Jsme víc než MHD“, to je název nové letákové kampaně, kterou spouští Dopravní podnik města Brna. Skládá se ze tří částí, které bude dopravce postupně představovat v průběhu roku. Cestující mohou kampaň vidět především ve vozech veřejné dopravy. Téměř tři a půl tisíce letáků zaplavilo fabiony vozů brněnského dopravního podniku. Na sedmnácti různých vizuálech je k … Pokračovat ve čtení