Na Švestkovou dráhu se už v neděli vrací každodenní provoz

Na takzvanou Švestkovou dráhu v Ústeckém kraji se 15. prosince 2019 vrátí každodenní železniční provoz. Společnost AŽD totiž zahájí v objednávce Ústeckého kraje linku U10 Litoměřice horní nádraží – Most. Stane se tak po dvanácti letech od doby, kdy na tehdy zastaralé a pomalé trati vlaky přestaly jezdit.

„Těší mě, že se podařilo na Švestkovou dráhu vrátit celotýdenní provoz. Na lince U10 z Mostu do Litoměřic se cestující setkají s nejmodernější regionální tratí v republice. Obnovou provozu se výrazně zlepší dopravní obslužnost občanům obcí Českého středohoří,“ říká náměstek pro oblast dopravy Jaroslav Komínek. 

Podle schváleného jízdního řádu každý všední den vyjede mezi Litoměřicemi horním nádražím a Mostem jedenáct párů vlaků a dalších sedm bude jezdit v úseku Litoměřice horní nádraží – Třebívlice. Nové spoje budou zastavovat ve stanicích a zastávkách: Litoměřice horní nádraží, Litoměřice Cihelna, Žalhostice, Lovosice závod, Lovosice, Sulejovice, Čížkovice, Třebenice, Třebenice město, Dlažkovice, Podsedice, Třebívlice, Židovice, Libčeves, Bělušice a Most.

Dopravu budou zajišťovat tři modernizované nízkopodlažní jednotky RegioSprinter a jedna bude v záloze. Ponesou jména Janička, Míša, Terezka a Radka. „Koupili jsme je v Německu a po modernizaci jsou vybaveny klimatizací, Wi-Fi, zásuvkami na 230 V, velkoprostorovým vakuovým WC a možností přepravy kočárků, kol a lyží. Každá jednotka pojme 65 sedících a 100 stojících cestujících,“ říká generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle a dodává, že podpis smlouvy s Ústeckým krajem byl podmíněn také tím, že vlaky budou jezdit rychleji než autobusy. Společnost AŽD proto trať kompletně opravila a doplnila o nejmodernější zabezpečovací zařízení, čímž se rychlost vlaků zvýšila místy až na 100 km/h.

Ve vlacích AŽD budou platit papírové jízdenky i elektronické čipové karty Dopravy Ústeckého kraje (DÚK). Papírové jízdenky bude možné zakoupit také u průvodčích.

Společnost AŽD koupila Švestkovou dráhu od státu v roce 2016 jako zbytnou. Během krátkého času ji uvedla do normového stavu, aby vybudovala zkušební polygon pro testování vlastních technologií. Současně zde začala ve spolupráci s Ústeckým krajem provozovat víkendovou turistickou linku T4 Lovosice – Most. Součástí oprav v podobě odvodnění celého tělesa dráhy, výměn pražců a kolejnic či úprav geometrické polohy koleje, byly také objekty v okolí Švestkové dráhy. Třebívlická výpravní budova se v roce 2017 dokonce umístila na druhém místě v soutěži Nejkrásnější nádraží ČR.

TZ Ústecký kraj

  • Praha má na stole 3 návrhy drastického omezení MHD
    Hlavní město spolu s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) a Ropidem připravilo tři návrhy, jak ještě víc omezit provoz městské dopravy v Praze. Jednotlivé scénáře počítají s úsporou od 300 milionů korun až k téměř 1,5 miliardě. Není to tak dávno, co generální ředitel DPP Petr Witowski volal po optimalizaci v provozu pražské MHD, kterou žádný cestující … Pokračovat ve čtení
  • Doubledeckery, aneb ostravský sen se naplnil
    Dva nové dvoupodlažní autobusy s pohonem na CNG dorazily do paskovského závodu společnosti Scania, která po všech nezbytných úpravách dodá tato nová vozidla Dopravnímu podniku Ostrava (DPO). DPO se tak stane vůbec prvním městským dopravcem v České republice, který bude dvoupodlažní autobusy provozovat na běžné lince. Doubledeckery jsou 4 metry vysoké, mají klimatizované spodní podlaží, vč. … Pokračovat ve čtení
  • Mimoúrovňové podchody doplní na Karlově náměstí přechody
    Aktuálně probíhá další etapa proměny Karlova náměstí. Minulý víkend započala Technická správa komunikací (TSK) postupnou rekonstrukci vozovek a chodníků po obvodu náměstí. Největší změnou budou zejména nové přechody. Lidé nově nebudou muset Resslovu ulici podcházet jako doposud. Úpravy by měly být hotové do konce srpna. Další etapy budou následovat v roce 2021. Od roku 2023 je také … Pokračovat ve čtení
  • Kukátko: Modernizace vozů 810, aneb jak zachovat ekonomický provoz na lokálkách
    Moravskoslezský kraj modernizuje motorové vozy řady 810. Nově budou vybavené klimatizací a pohodlnějšími sedadly. Na jakých tratích budou jezdit? A jaký byl důvod modernizovat vozy 810? Ondřeje Matěje Hrubeše (šéfredaktora dopravního magazínu MHD86.cz) zpovídal v pořadu Kukátka na vlnách Country Radia moderátor Miloš Keller.
  • Výluku v Ječné vystřídá Korunní, tramvaje pojedou jinak
    Od pondělí 10. srpna 2020 (přibližně od 4.30 hodin) do soboty 29. srpna 2020 (přibližně do 0.30 hodin) je z důvodu havarijní opravy vodovodu v ulici Jičínské obousměrně přerušen tramvajový provoz v úseku Flora – Náměstí Míru. Změny tras tramvajových linek Linka číslo 4 je nově provozována celodenně včetně víkendů v trase Čechovo náměstí – Náměstí Míru – … Pokračovat ve čtení
  • Kokořínsko od 8.8.2020 v PIDu
    Od soboty 8. srpna 2020 bude ve spolupráci organizací ROPID a IDSK rozšířena integrovaná doprava Prahy a Středočeského kraje i na zbývající území Mělnicka, konkrétně v oblasti Kokořínska. Zavedeno bude 9 nových linek (689 až 697), změněny budou stávající linky PID 474 a 668. Zrušeno bude 17 linek mimo systém PID. Provoz autobusových linek PID bude … Pokračovat ve čtení