Na Švestkovou dráhu se už v neděli vrací každodenní provoz

Na takzvanou Švestkovou dráhu v Ústeckém kraji se 15. prosince 2019 vrátí každodenní železniční provoz. Společnost AŽD totiž zahájí v objednávce Ústeckého kraje linku U10 Litoměřice horní nádraží – Most. Stane se tak po dvanácti letech od doby, kdy na tehdy zastaralé a pomalé trati vlaky přestaly jezdit.

„Těší mě, že se podařilo na Švestkovou dráhu vrátit celotýdenní provoz. Na lince U10 z Mostu do Litoměřic se cestující setkají s nejmodernější regionální tratí v republice. Obnovou provozu se výrazně zlepší dopravní obslužnost občanům obcí Českého středohoří,“ říká náměstek pro oblast dopravy Jaroslav Komínek. 

Podle schváleného jízdního řádu každý všední den vyjede mezi Litoměřicemi horním nádražím a Mostem jedenáct párů vlaků a dalších sedm bude jezdit v úseku Litoměřice horní nádraží – Třebívlice. Nové spoje budou zastavovat ve stanicích a zastávkách: Litoměřice horní nádraží, Litoměřice Cihelna, Žalhostice, Lovosice závod, Lovosice, Sulejovice, Čížkovice, Třebenice, Třebenice město, Dlažkovice, Podsedice, Třebívlice, Židovice, Libčeves, Bělušice a Most.

Dopravu budou zajišťovat tři modernizované nízkopodlažní jednotky RegioSprinter a jedna bude v záloze. Ponesou jména Janička, Míša, Terezka a Radka. „Koupili jsme je v Německu a po modernizaci jsou vybaveny klimatizací, Wi-Fi, zásuvkami na 230 V, velkoprostorovým vakuovým WC a možností přepravy kočárků, kol a lyží. Každá jednotka pojme 65 sedících a 100 stojících cestujících,“ říká generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle a dodává, že podpis smlouvy s Ústeckým krajem byl podmíněn také tím, že vlaky budou jezdit rychleji než autobusy. Společnost AŽD proto trať kompletně opravila a doplnila o nejmodernější zabezpečovací zařízení, čímž se rychlost vlaků zvýšila místy až na 100 km/h.

Ve vlacích AŽD budou platit papírové jízdenky i elektronické čipové karty Dopravy Ústeckého kraje (DÚK). Papírové jízdenky bude možné zakoupit také u průvodčích.

Společnost AŽD koupila Švestkovou dráhu od státu v roce 2016 jako zbytnou. Během krátkého času ji uvedla do normového stavu, aby vybudovala zkušební polygon pro testování vlastních technologií. Současně zde začala ve spolupráci s Ústeckým krajem provozovat víkendovou turistickou linku T4 Lovosice – Most. Součástí oprav v podobě odvodnění celého tělesa dráhy, výměn pražců a kolejnic či úprav geometrické polohy koleje, byly také objekty v okolí Švestkové dráhy. Třebívlická výpravní budova se v roce 2017 dokonce umístila na druhém místě v soutěži Nejkrásnější nádraží ČR.

TZ Ústecký kraj

  • Elektrobusy Škoda E’CITY pro DPP vyjely na zkušební jízdy
    První ze série 14 dvoupólových bateriových elektrobusů Škoda 36BB E’CITY, které Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vysoutěžil ve veřejné zakázce, vyjel do plzeňských ulic na zkušební jízdy bez cestujících. Během nich bude výrobce, skupina Škoda Transportation, testovat základní vozové funkce v rámci přípravy na homologaci elektrobusu pro provoz v ČR. Vozidlo je již v … Pokračovat ve čtení
  • Plzeňská trať na Bolevec a tramvajová vozovna prochází rekonstrukcí
    V Plzni prochází rekonstrukcí tramvajová trať na Bolevec a také prochází kompletní rekonstrukcí tramvajová vozovna na Slovanech. Jak se řeší odstavy tramvají mimo vozovnu? Jak bude vypadat zrekonstruovaná trať? A jaké bude mít využití nová zastávka u vozovny? Na tyto otázky zjišťovala redakce MHD86.cz odpovědi u tiskového mluvčího Plzeňských městských dopravních podniků Reného Vávry. Podnět … Pokračovat ve čtení
  • Ve Vídni roste cyklodoprava a pěší chůze. Pozice MHD oslabila v době covidu
    Až do středy 22. září probíhá napříč městy u nás i v zahraničí Evropský týden mobility. Pro Vídeň je přitom ten letošní již dvacátý v řadě. Podle dostupných dat to však vypadá, že Vídeň na udržitelný způsob dopravy sází celoročně a ne jen jeden týden v roce. Skoro dvě třetiny obyvatel se minulý rok dopravovaly po … Pokračovat ve čtení
  • České Budějovice obnovily vozový park autobusů
    Dopravní podnik v Českých Budějovicích nabídl k prodeji několik starších autobusů. Jaký je aktuální vozový park? Chystá se dopravní podnik nakupovat nové vozy? A co bude s už legendární Karosou B741? Na to zjišťovala redakce MHD86.cz odpovědi u tiskové mluvčí Dopravního podniku města České Budějovice Barbory Smudkové. Podnět na otázky kolem autobusů v Českých Budějovicích … Pokračovat ve čtení
  • Praha má novou tramvajovou smyčku Zahradní Město
    Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) včera uvedl do provozu novou tramvajovou smyčku Zahradní Město. Ve smyčce Zahradní Město bude nově končit noční linka č. 99, od dneška jsou sem prodlouženy spoje linky č. 22, které původně končily na obratišti Radošovická. Stavba tramvajové smyčky Zahradní Město trvala necelých 5 měsíců. Předpokládané náklady na výstavbu smyčky … Pokračovat ve čtení
  • Nové vlaky pro trať Ostrava – Frenštát pod Radhoštěm
    Lidé, kteří pendlují vlakem na trase mezi Ostravou a Frenštátem pod Radhoštěm, se dočkají vyššího komfortu cestování. Staré vozy, které na této trati číslo 323 jezdí, budou s novými jízdními řády od 12. prosince nahrazeny moderními vlakovými soupravami typu push-pull. Jednu z pěti souprav, které budou na tuto trať nasazeny, v Ostravě představili zástupci Moravskoslezského kraje, Českých drah … Pokračovat ve čtení