Na Švestkovou dráhu se už v neděli vrací každodenní provoz

Na takzvanou Švestkovou dráhu v Ústeckém kraji se 15. prosince 2019 vrátí každodenní železniční provoz. Společnost AŽD totiž zahájí v objednávce Ústeckého kraje linku U10 Litoměřice horní nádraží – Most. Stane se tak po dvanácti letech od doby, kdy na tehdy zastaralé a pomalé trati vlaky přestaly jezdit.

„Těší mě, že se podařilo na Švestkovou dráhu vrátit celotýdenní provoz. Na lince U10 z Mostu do Litoměřic se cestující setkají s nejmodernější regionální tratí v republice. Obnovou provozu se výrazně zlepší dopravní obslužnost občanům obcí Českého středohoří,“ říká náměstek pro oblast dopravy Jaroslav Komínek. 

Podle schváleného jízdního řádu každý všední den vyjede mezi Litoměřicemi horním nádražím a Mostem jedenáct párů vlaků a dalších sedm bude jezdit v úseku Litoměřice horní nádraží – Třebívlice. Nové spoje budou zastavovat ve stanicích a zastávkách: Litoměřice horní nádraží, Litoměřice Cihelna, Žalhostice, Lovosice závod, Lovosice, Sulejovice, Čížkovice, Třebenice, Třebenice město, Dlažkovice, Podsedice, Třebívlice, Židovice, Libčeves, Bělušice a Most.

Dopravu budou zajišťovat tři modernizované nízkopodlažní jednotky RegioSprinter a jedna bude v záloze. Ponesou jména Janička, Míša, Terezka a Radka. „Koupili jsme je v Německu a po modernizaci jsou vybaveny klimatizací, Wi-Fi, zásuvkami na 230 V, velkoprostorovým vakuovým WC a možností přepravy kočárků, kol a lyží. Každá jednotka pojme 65 sedících a 100 stojících cestujících,“ říká generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle a dodává, že podpis smlouvy s Ústeckým krajem byl podmíněn také tím, že vlaky budou jezdit rychleji než autobusy. Společnost AŽD proto trať kompletně opravila a doplnila o nejmodernější zabezpečovací zařízení, čímž se rychlost vlaků zvýšila místy až na 100 km/h.

Ve vlacích AŽD budou platit papírové jízdenky i elektronické čipové karty Dopravy Ústeckého kraje (DÚK). Papírové jízdenky bude možné zakoupit také u průvodčích.

Společnost AŽD koupila Švestkovou dráhu od státu v roce 2016 jako zbytnou. Během krátkého času ji uvedla do normového stavu, aby vybudovala zkušební polygon pro testování vlastních technologií. Současně zde začala ve spolupráci s Ústeckým krajem provozovat víkendovou turistickou linku T4 Lovosice – Most. Součástí oprav v podobě odvodnění celého tělesa dráhy, výměn pražců a kolejnic či úprav geometrické polohy koleje, byly také objekty v okolí Švestkové dráhy. Třebívlická výpravní budova se v roce 2017 dokonce umístila na druhém místě v soutěži Nejkrásnější nádraží ČR.

TZ Ústecký kraj

  • Dopravní podcast (145) → Adam Kotas, renovace lokomotivy Škoda 33E1
    Pozvání do Dopravního podcastu přijal Adam Kotas, který se podílí na renovaci už druhé lokomotivy Škoda 33E, známé jako "žehlička". Jaká je historie těchto lokomotiv? Jak probíhají opravy? Jaké komponenty je nejtěžší sehnat? A kde se v budoucnu zrenovované lokomotivy objeví? Pusťte si nejnovější Dopravní podcast. ⏱ Prvních 18 minut pro všechny zdarma, celý rozhovor v … Pokračovat ve čtení
  • Škoda Group představuje vlastní antikolizní systém
    Budoucnost dopravy jsou vozidla pohybující se bez řidičů v krátkých intervalech za sebou. Taková vozidla ale musí obsahovat řadu komponentů, které zajistí bezpečnost cestujících i ostatních účastníků dopravního provozu. Významný krok ve vývoji autonomních vozidel jsou tzv. antikolizní systémy, které za pomoci řady prvků dokážou pozorovat okolí a identifikovat překážky. Škoda Group svůj nový systém … Pokračovat ve čtení
  • Historická autobusová linka v Plzni slavila úspěch
    Na začátku června spustily Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) novinku v podobě jízd historickým autobusem na Hracholuskou přehradu a zámek Kozel. Autobus až do konce prázdnin vyjížděl téměř každou neděli a v rámci jízdenky na Hracholuskou přehradu byla, kromě zpáteční cesty do Plzně, zajištěna také plavba parníkem na konec přehrady a zpět. O tento typ jízdenek byl … Pokračovat ve čtení
  • Podzim bez tramvají na Bubenském nábřeží v Praze
    Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začne od pondělí 26. září 2022 od brzkých ranních hodin s druhou a poslední etapou rekonstrukce tramvajové tratě na Bubenském nábřeží, která potrvá do čtvrtka 15. prosince 2022 do půlnoci. Z tohoto důvodu bude po celou dobu rekonstrukce obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku Vltavská – Dělnická. DPP místo něj zavede náhradní … Pokračovat ve čtení
  • RegioPantery jezdí pravidelně už také do Tábora
    Ve středu se pravidelně rozjely moderní bezbariérové vlaky RegioPanter také na linku České Budějovice – Veselí nad Lužnicí – Tábor. Stalo se tak po ukončení výluk Správy železnic na 4. železničním koridoru mezi jihočeskou metropolí, Veselím nad Lužnicí a Táborem. RegioPantery nabízejí cestujícím moderní, světlý, přehledný a klimatizovaný interiér, palubní Wi-Fi síť se snazším přístupem … Pokračovat ve čtení
  • Na InnoTransu byl představen nový vodíkový autobus Škoda H‘CITY
    Města neustále hledají nové způsoby, jak zpříjemnit životy svým obyvatelům. Velká pozornost je v poslední době věnována snižováním emisí ve vzduchu, které jsou zejména ve velkých městech velmi citelným problémem. Výrobci dopravních prostředků proto přichází s novými variantami pohonu, které by zajišťovaly efektivní dopravu a současně ulevily životnímu prostředí. Škoda Group se dlouhodobě věnuje vývoji těchto technologií, … Pokračovat ve čtení