Na takzvanou Švestkovou dráhu v Ústeckém kraji se 15. prosince 2019 vrátí každodenní železniční provoz. Společnost AŽD totiž zahájí v objednávce Ústeckého kraje linku U10 Litoměřice horní nádraží – Most. Stane se tak po dvanácti letech od doby, kdy na tehdy zastaralé a pomalé trati vlaky přestaly jezdit.
„Těší mě, že se podařilo na Švestkovou dráhu vrátit celotýdenní provoz. Na lince U10 z Mostu do Litoměřic se cestující setkají s nejmodernější regionální tratí v republice. Obnovou provozu se výrazně zlepší dopravní obslužnost občanům obcí Českého středohoří,“ říká náměstek pro oblast dopravy Jaroslav Komínek.
Podle schváleného jízdního řádu každý všední den vyjede mezi Litoměřicemi horním nádražím a Mostem jedenáct párů vlaků a dalších sedm bude jezdit v úseku Litoměřice horní nádraží – Třebívlice. Nové spoje budou zastavovat ve stanicích a zastávkách: Litoměřice horní nádraží, Litoměřice Cihelna, Žalhostice, Lovosice závod, Lovosice, Sulejovice, Čížkovice, Třebenice, Třebenice město, Dlažkovice, Podsedice, Třebívlice, Židovice, Libčeves, Bělušice a Most.
Dopravu budou zajišťovat tři modernizované nízkopodlažní jednotky RegioSprinter a jedna bude v záloze. Ponesou jména Janička, Míša, Terezka a Radka. „Koupili jsme je v Německu a po modernizaci jsou vybaveny klimatizací, Wi-Fi, zásuvkami na 230 V, velkoprostorovým vakuovým WC a možností přepravy kočárků, kol a lyží. Každá jednotka pojme 65 sedících a 100 stojících cestujících,“ říká generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle a dodává, že podpis smlouvy s Ústeckým krajem byl podmíněn také tím, že vlaky budou jezdit rychleji než autobusy. Společnost AŽD proto trať kompletně opravila a doplnila o nejmodernější zabezpečovací zařízení, čímž se rychlost vlaků zvýšila místy až na 100 km/h.
Ve vlacích AŽD budou platit papírové jízdenky i elektronické čipové karty Dopravy Ústeckého kraje (DÚK). Papírové jízdenky bude možné zakoupit také u průvodčích.
Společnost AŽD koupila Švestkovou dráhu od státu v roce 2016 jako zbytnou. Během krátkého času ji uvedla do normového stavu, aby vybudovala zkušební polygon pro testování vlastních technologií. Současně zde začala ve spolupráci s Ústeckým krajem provozovat víkendovou turistickou linku T4 Lovosice – Most. Součástí oprav v podobě odvodnění celého tělesa dráhy, výměn pražců a kolejnic či úprav geometrické polohy koleje, byly také objekty v okolí Švestkové dráhy. Třebívlická výpravní budova se v roce 2017 dokonce umístila na druhém místě v soutěži Nejkrásnější nádraží ČR.
TZ Ústecký kraj
- Hlavní opravy railjetů pokračují. V rámci přetahů pojedou ve dvojicíchNeobvyklá podívaná čeká cestující a příznivce železnice v pátek a v sobotu. Mezi Břeclaví a Prahou pojedou dvě spojené modré netrakční jednotky railjet Českých drah s jedinou lokomotivou Taurus. Přepravy souvisejí s plánovanými hlavními vyvazovacími opravami vlaků v opravnách ÖBB ve Vídni. Každý ze sedmero railjetů Českých drah má už najeto okolo 2,4 milionu kilometrů a proto procházejí plánovanou velkou údržbou. … Pokračovat ve čtení
- Zápisky občasného tramvajáka (14): Pod okny kanceláře s KachnouSobotní odpolední směna na hloubětínské 5tce, což znamenalo jistotu řízení vozu KT8D5R.N2P. Ten jsem neměl hodně dlouho, takže jsem si před odchodem na směnu přečetl všechny brožury o tomto voze, co jsem měl z tramškoly. Vzpomínám si, že moje dojmy z kurzu z tohoto vozu byly takové, že to je těžká, hodně v obloucích vybočující, … Pokračovat ve čtení
- Kukátko: Cestující v Praze nově znají aktuální polohy tramvají a jejich zpožděníDopravní podnik hl. m. Prahy splnil dluh vůči cestujícím. Začal zveřejňovat aktuální polohy tramvají. Cestující se nově dozvědí, pokud má tramvaj zpoždění.Vyroste nový dopravní terminál Praha východ pro vysokorychlostní železnici u obce Nehvizdy? Ondřeje Matěje Hrubeše (šéfredaktora dopravního magazínu MHD86.cz) zpovídal v pořadu Kukátka na vlnách Country Radia moderátor Miloš Keller.
- Krize v dopravě – menší tržby a méně cestujících: ČD platy snižují a propouští. DPP platy zvyšujeEpidemie v roce 2020 postihla všechna odvětví, včetně veřejné dopravy. Nižší počty cestujících znamenaly poklesy tržeb u všech dopravců. Přesto lék na řešení krize mají největší zaměstnavatelé a dopravci v Česku odlišný. Zatímco České dráhy avizují snižováním mezd a propouštěním nepotřebných zaměstnanců, Dopravní podnik hl. m. Prahy se pyšní zvyšováním platů a to i přesto, … Pokračovat ve čtení
- Praze chybí peníze na provoz MHD, přesto DPP utrácí miliony za sponzoring počasí a spoty v médiíchKdyž v prosinci 2020 vypustil Dopravní podnik hl. m. Prahy do světa internetu propagační video "Městem bezpečně, městem spolu…", vzbudilo řadu úsměvných ohlasů. Třeba záběry na cestující, jak pracuje při cestě do práce v tramvaji na notebooku. Úplně "typický" obraz pražské MHD, že? Zajímavější však bylo zjistit, kolik korun propagační video stálo a kde jej … Pokračovat ve čtení
- Škoda Vagonka otevírá největší obráběcí centrum v Evropě. Firma zefektivní produkci nových vlakůNejvětší obráběcí centrum v Evropě za zhruba 100 milionů korun začalo o víkendu sloužit v ostravské společnosti Škoda Vagonka, která právě oslavila 120 let od založení. Dceřiná firma skupiny Škoda Transportation uvedla do provozu unikátní stroj, díky kterému může obrábět obří nadrozměrné hliníkové díly. Celkem 360 tun vážící zařízení o délce padesát a šířce deset … Pokračovat ve čtení