Na Švestkovou dráhu se už v neděli vrací každodenní provoz

Na takzvanou Švestkovou dráhu v Ústeckém kraji se 15. prosince 2019 vrátí každodenní železniční provoz. Společnost AŽD totiž zahájí v objednávce Ústeckého kraje linku U10 Litoměřice horní nádraží – Most. Stane se tak po dvanácti letech od doby, kdy na tehdy zastaralé a pomalé trati vlaky přestaly jezdit.

„Těší mě, že se podařilo na Švestkovou dráhu vrátit celotýdenní provoz. Na lince U10 z Mostu do Litoměřic se cestující setkají s nejmodernější regionální tratí v republice. Obnovou provozu se výrazně zlepší dopravní obslužnost občanům obcí Českého středohoří,“ říká náměstek pro oblast dopravy Jaroslav Komínek. 

Podle schváleného jízdního řádu každý všední den vyjede mezi Litoměřicemi horním nádražím a Mostem jedenáct párů vlaků a dalších sedm bude jezdit v úseku Litoměřice horní nádraží – Třebívlice. Nové spoje budou zastavovat ve stanicích a zastávkách: Litoměřice horní nádraží, Litoměřice Cihelna, Žalhostice, Lovosice závod, Lovosice, Sulejovice, Čížkovice, Třebenice, Třebenice město, Dlažkovice, Podsedice, Třebívlice, Židovice, Libčeves, Bělušice a Most.

Dopravu budou zajišťovat tři modernizované nízkopodlažní jednotky RegioSprinter a jedna bude v záloze. Ponesou jména Janička, Míša, Terezka a Radka. „Koupili jsme je v Německu a po modernizaci jsou vybaveny klimatizací, Wi-Fi, zásuvkami na 230 V, velkoprostorovým vakuovým WC a možností přepravy kočárků, kol a lyží. Každá jednotka pojme 65 sedících a 100 stojících cestujících,“ říká generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle a dodává, že podpis smlouvy s Ústeckým krajem byl podmíněn také tím, že vlaky budou jezdit rychleji než autobusy. Společnost AŽD proto trať kompletně opravila a doplnila o nejmodernější zabezpečovací zařízení, čímž se rychlost vlaků zvýšila místy až na 100 km/h.

Ve vlacích AŽD budou platit papírové jízdenky i elektronické čipové karty Dopravy Ústeckého kraje (DÚK). Papírové jízdenky bude možné zakoupit také u průvodčích.

Společnost AŽD koupila Švestkovou dráhu od státu v roce 2016 jako zbytnou. Během krátkého času ji uvedla do normového stavu, aby vybudovala zkušební polygon pro testování vlastních technologií. Současně zde začala ve spolupráci s Ústeckým krajem provozovat víkendovou turistickou linku T4 Lovosice – Most. Součástí oprav v podobě odvodnění celého tělesa dráhy, výměn pražců a kolejnic či úprav geometrické polohy koleje, byly také objekty v okolí Švestkové dráhy. Třebívlická výpravní budova se v roce 2017 dokonce umístila na druhém místě v soutěži Nejkrásnější nádraží ČR.

TZ Ústecký kraj

  • FlixBus podpořil společnost Refugium, která obnovuje přírodu nedaleko Karlových Varů
    FlixBus nepropojuje pouze velké metropole. Naopak – polovinu destinací, které v Česku obsluhuje, tvoří obce a města do 20 tisíc obyvatel. I regionální centra totiž můžou být centrem rozmanitosti a života pro široké okolí. Podobně to vnímá environmentální společnost Refugium. Místo dopravní sítě ale buduje síť malých přírodních útočišť, takzvaných refugií, kde se může dařit ohroženým … Pokračovat ve čtení
  • DPMB má vlastní vyhledávač dopravních spojení. Je rychlejší, přesnější a komfortnější
    Cestující městskou hromadnou dopravou v Brně si informace o spojích zjistí rychleji než dříve. Dopravní podnik města Brna (DPMB) spustil na svém webu a v aplikaci DPMBinfo vlastní vyhledavač. Kromě většího komfortu nabízí i výhodu propojení vyhledávání s aktuálními informacemi z provozu. „Službu zákazníkům se snažíme neustále zlepšovat a přizpůsobovat jejich požadavkům. Integrace vlastního vyhledávání spojení do mobilní aplikace … Pokračovat ve čtení
  • 20 let členství ČR v EU se stalo motorem růstu českého železničního průmyslu
    Dvacet let členství České republiky v Evropské unii (výročí připadá na 1. 5. 2024) přineslo podnikům českého železničního průmyslu sdruženým v ACRI – Asociaci podniků českého železničního průmyslu – tržby v řádech stovek miliard korun. Samotné podniky dokázaly po vstupu ČR do EU až trojnásobně navýšit své obraty na trzích zemí Evropské unie (EU) a Evropského hospodářského prostoru (EHP … Pokračovat ve čtení
  • DPP hledá výrobce automatických vlaků pro linky C a D
    Pro budovanou linku D a automatizaci stávající linky C Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) plánuje nakoupit nový dopravní systém, který bude schopen plně automatizovaného provozu metra v nejvyšším stupni automatizace GoA4, tj. bez provozního personálu na palubě vlaku. Jeho součástí by mělo být 69 plně automatických vlakových souprav, zabezpečovací zařízení využívající technologii CBTC, bezpečnostní stěny … Pokračovat ve čtení
  • Závod Pražská lítačka startuje 26. dubna v Praze 6
    V pátek 26. dubna se koná 12. ročník závodu Pražská lítačka. Nově lze jako dopravní prostředek použít trolejbus nebo sdílené kolo. Registrace účastníků je od 15 hodin v Muzeu MHD ve Střešovicích, kde se také nachází cíl. „Prioritou městské části Praha 6 je podpora cestování městskou hromadnou dopravou. Tento závod prakticky dokazuje, že hromadnou dopravou je možné se velmi … Pokračovat ve čtení
  • Svátek dopravních nadšenců se blíží. Dopravní nostalgie přinese jízdy historickými vozy i otevřenou vozovnu ve Slatině
    Dopravní nostalgie IGNIS BRUNENSIS po roce opět nabídne přehlídku historických a retro vozů v centru Brna i projížďky pro veřejnost.  V sobotu 15. června zároveň Dopravní podnik města Brna (DPMB) uspořádá den otevřených dveří ve vozově Slatina. Sobotní dopoledne 15. června bude na náměstí Svobody a v Brandlově ulici patřit opět výstavě historických vozidel městské … Pokračovat ve čtení