Ve stanicích metra Florenc B, Chodov, Kobylisy, Staroměstská a Zličín jsou v pilotním provozu nové monitory zobrazující příjezd nejbližších dvou souprav metra do stanice, a to pro oba směry. Monitory jsou nainstalovány ve vestibulech stanic nad čárou odbavení, a také na začátku přestupní chodby ze stanice Florenc C na Florenc B. Cestující díky tomu dostanou spolehlivou informaci o tom, za jak dlouho jim přijede nejbližší souprava metra. Po vyhodnocení pilotního provozu, který potrvá 6 měsíců, plánuje Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) monitory postupně osadit do dalších stanic pražského metra.
Zobrazovaný čas na nových monitorech ukazuje skutečnou dobu do příjezdu nejbližších dvou souprav metra do stanice. Zohledňuje skutečný provoz metra, tj. každou případnou nepravidelnost, ale také dobu, kterou běžný dospělý cestující ujde klidným krokem od čáry odbavení na peron stanice. Tato doba je individuálně nastavena pro každou stanici. Správnost jejího nastavení si DPP bude ověřovat a podle potřeb upravovat v průběhu pilotního provozu těchto monitorů.
„Chceme poskytovat cestujícím co nejvíce užitečných dopravních informací, aby jejich cesta pražskou MHD byla co nejplynulejší, nejkomfortnější, ale také bezpečná a bez zbytečného běhání po eskalátorech či schodech ve stanicích metra. Zobrazování příjezdů nejbližších souprav ve vybraných stanicích metra je jedním z projektů v rámci smart city, na který v lednu 2020 navážeme zobrazováním skutečných příjezdů autobusů DPP do jednotlivých zastávek,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.
„Je potřebné si uvědomit, že čas příjezdu nejbližší soupravy, který na nových monitorech zobrazujeme, již pokaždé zahrnuje dobu, kterou klidnou chůzí běžný dospělý člověk ujde od čáry odbavení na peron stanice. Při odpočítávání tak monitory nikdy nebudou ukazovat čas příjezdu 10 vteřin nebo nulu, ale jako poslední údaj to vždy bude minimální docházková doba na peron stanice. Poté bude automaticky nahrazen informací o příjezdu následující soupravy,“ vysvětluje Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a dodává: „Pilotní provoz monitorů poběží následujících šest měsíců, následně jej vyhodnotíme a v případě kladných výsledků budeme monitory vybavovat další vestibuly stanic pražského metra.“
Nové monitory umožní DPP zobrazovat také další provozní informace, jako je například omezení nebo přerušení provozu metra či jiná upozornění a užitečné údaje pro cestující.
TZ DPP
- Na koleje ve Středočeském kraji vyjíždějí modernizované RegioSpideryCestujícím ve Středočeském kraji začínají sloužit další moderní regionální vlaky. České dráhy zahájily provoz prvního modernizovaného motorového vozu Regio-Shuttle RS1 v barvách Pražské integrované dopravy. V první fázi do konce ledna 2026 zamíří na koleje celkem devět … Pokračovat ve čtení
- Vozovna Střešovice bude mít nové kolejiště a nový vjezd z Patočkovy uliceVozovna Střešovice je nejstarší vozovnou v Praze a zároveň nejstarším objektem Dopravního podniku hlavního města Prahy. Aktuálně zde probíhá rekonstrukce vjezdu a kolejiště, která zmodernizuje tramvajovou trať v památkově chráněném areálu a zjednoduší provoz. Pražská strojírna v současné … Pokračovat ve čtení
- MVG se potýká s nedostatkem zaměstnancůMnichovská městská doprava se v současnosti potýká s nedostatkem zaměstnanců a vozidel. Tento stav ovlivňuje jízdní řády, které musely být dočasně upraveny. Nedostatek kvalifikovaných pracovníků se dotýká nejen provozu, ale také dílen. Od února platí v mnichovské … Pokračovat ve čtení
- Mnichov rozšiřuje flotilu elektrobusů a plánuje kompletní elektrifikaci autobusové dopravy do roku 2035Mnichovský dopravní podnik Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG) pokračuje v ambiciózním plánu přechodu na elektromobilitu. Cílem je do roku 2035 zcela elektrifikovat autobusovou dopravu, čímž by město dosáhlo nejen snížení emisí, ale také tiššího a čistšího prostředí pro … Pokračovat ve čtení
- Zpravodaj MHD86.cz | 205
Nové tramvaje Škoda 38T a 52T |
Tunelbusy |
Retrojízdy v Ústí Milí čtenáři,
v Německu začala jezdit nejdelší tramvaj na světě. Škoda 38T s délkou téměř 60 metrů začala jezdit na … Pokračovat ve čtení