Poškrábaná nebo poleptaná skla, posprejované karoserie vozů nebo vyvrácené označníky. Vandalové nepolevují v ničení veřejného majetku. Dopravní podnik města Brna v loňském roce za jimi způsobené škody zaplatil 3,7 milionu Kč, což je meziročně mírný nárůst.
„Ničení cizího majetku je celospolečenský problém, se kterým budeme dál všemi dostupnými prostředky bojovat. Ač jsou škody na majetku DPMB nižší, než v kritickém roce 2017, kdy přesáhly čtyři miliony korun, stále se drží nad třemi miliony. Jsou to zbytečně vynaložené prostředky, které bychom mohli využít jinak, ku prospěchu cestujících,“ sdělil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek. „Většina našich cestujících jsou slušní lidé, pro které chceme a nadále budeme udržovat vozy čisté,“ dodal.
V roce 2019 byly nejčastěji terčem vandalů vozy dopravního podniku a označníky. „Největší škody v loňském roce evidujeme na tramvajích. Na vozech jde nejčastěji o poškrábání nebo poleptání oken a posprejování karoserie, v interiéru o poškození sedaček. Označníky bývají polepené, pořezané nebo vyvrácené,“ doplnil Havránek.
Dopravní podnik ve svém úsilí udržovat vozy v dobrém stavu nepolevuje, na skla lepí ochranné fólie, které brání poničení oken. „Na nová okna se fólie přímo nalepí. Skla, která jsou již poničená, se musí nejdříve vybrousit a vyleštit a poté se lepí fólie. Okno pak vypadá jako nové a zároveň je chráněno před dalším poškozením,“ popisuje postup provozně-technický ředitel DPMB Jaromír Holec. Výměna fólií je pro podnik finančně méně náročná než výměna celých oken. „Zatímco instalace fólie nás přijde dle typu okna přibližně na 1300 Kč, výměna okna je minimálně desetinásobně dražší,“ uvedl Holec.
Odradit nebo dopadnout pachatele pomáhají také kamery se záznamem, které slouží pro účely policejního šetření. Každoročně počet vozů s kamerovým systémem vrůstá.
TZ DPMB
- Na koleje ve Středočeském kraji vyjíždějí modernizované RegioSpideryCestujícím ve Středočeském kraji začínají sloužit další moderní regionální vlaky. České dráhy zahájily provoz prvního modernizovaného motorového vozu Regio-Shuttle RS1 v barvách Pražské integrované dopravy. V první fázi do konce ledna 2026 zamíří na koleje celkem … Pokračovat ve čtení
- Vozovna Střešovice bude mít nové kolejiště a nový vjezd z Patočkovy uliceVozovna Střešovice je nejstarší vozovnou v Praze a zároveň nejstarším objektem Dopravního podniku hlavního města Prahy. Aktuálně zde probíhá rekonstrukce vjezdu a kolejiště, která zmodernizuje tramvajovou trať v památkově chráněném areálu a zjednoduší provoz. Pražská strojírna v … Pokračovat ve čtení
- MVG se potýká s nedostatkem zaměstnancůMnichovská městská doprava se v současnosti potýká s nedostatkem zaměstnanců a vozidel. Tento stav ovlivňuje jízdní řády, které musely být dočasně upraveny. Nedostatek kvalifikovaných pracovníků se dotýká nejen provozu, ale také dílen. Od února platí … Pokračovat ve čtení
- Mnichov rozšiřuje flotilu elektrobusů a plánuje kompletní elektrifikaci autobusové dopravy do roku 2035Mnichovský dopravní podnik Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG) pokračuje v ambiciózním plánu přechodu na elektromobilitu. Cílem je do roku 2035 zcela elektrifikovat autobusovou dopravu, čímž by město dosáhlo nejen snížení emisí, ale také tiššího a čistšího prostředí … Pokračovat ve čtení
- Zpravodaj MHD86.cz | 205
Nové tramvaje Škoda 38T a 52T |
Tunelbusy |
Retrojízdy v Ústí Milí čtenáři,
v Německu začala jezdit nejdelší tramvaj na světě. Škoda 38T s délkou téměř 60 metrů začala jezdit … Pokračovat ve čtení