Poškrábaná nebo poleptaná skla, posprejované karoserie vozů nebo vyvrácené označníky. Vandalové nepolevují v ničení veřejného majetku. Dopravní podnik města Brna v loňském roce za jimi způsobené škody zaplatil 3,7 milionu Kč, což je meziročně mírný nárůst.
„Ničení cizího majetku je celospolečenský problém, se kterým budeme dál všemi dostupnými prostředky bojovat. Ač jsou škody na majetku DPMB nižší, než v kritickém roce 2017, kdy přesáhly čtyři miliony korun, stále se drží nad třemi miliony. Jsou to zbytečně vynaložené prostředky, které bychom mohli využít jinak, ku prospěchu cestujících,“ sdělil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek. „Většina našich cestujících jsou slušní lidé, pro které chceme a nadále budeme udržovat vozy čisté,“ dodal.
V roce 2019 byly nejčastěji terčem vandalů vozy dopravního podniku a označníky. „Největší škody v loňském roce evidujeme na tramvajích. Na vozech jde nejčastěji o poškrábání nebo poleptání oken a posprejování karoserie, v interiéru o poškození sedaček. Označníky bývají polepené, pořezané nebo vyvrácené,“ doplnil Havránek.
Dopravní podnik ve svém úsilí udržovat vozy v dobrém stavu nepolevuje, na skla lepí ochranné fólie, které brání poničení oken. „Na nová okna se fólie přímo nalepí. Skla, která jsou již poničená, se musí nejdříve vybrousit a vyleštit a poté se lepí fólie. Okno pak vypadá jako nové a zároveň je chráněno před dalším poškozením,“ popisuje postup provozně-technický ředitel DPMB Jaromír Holec. Výměna fólií je pro podnik finančně méně náročná než výměna celých oken. „Zatímco instalace fólie nás přijde dle typu okna přibližně na 1300 Kč, výměna okna je minimálně desetinásobně dražší,“ uvedl Holec.
Odradit nebo dopadnout pachatele pomáhají také kamery se záznamem, které slouží pro účely policejního šetření. Každoročně počet vozů s kamerovým systémem vrůstá.
TZ DPMB
- Ruská vodka přináší svobodu, hlásí pražská tramvajV poslední době se významně zvýšil počet tramvají s celovozovou reklamou a ukazuje na marnou snahu vedení Prahy sjednotit design vozidel Pražské integrované dopravy. Ohledně celovozových reklam na pražských tramvajích vyvstává několik otazníků. Proč ROPID … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podcast (134) → Jiří Zapadlo o rekonstrukci dálnice D10Hostem Dopravního podcastu je Jiří Zapadlo, oblastní ředitel pro oblast Čechy střed ve společnosti Metrostav Infrastructure. Povídali jsme si o probíhající rekonstrukci dálnice D10 v oblasti Benátek nad Jizerou. Jak probíhá oprava dálnice Praha – … Pokračovat ve čtení
- Kukátko → Blíží se mistrovství Evropy řidičů tramvajíO víkendu hostí německé Lipsko 9. ročník Mistrovství Evropy řidičů tramvají. Na soutěžní akci v centru města se utká 25 týmů z různých koutů Evropy. Svou reprezentaci vysílá do Lipska také Dopravní podnik města Brna. … Pokračovat ve čtení
- Ptejte se řidiče tramvaje a propagátora focení mobilemPozvání do podcastu přijal Aleš Burakowski, řidič tramvaje (DPO), nadšenec do městské dopravy, propagátor fotografování mobilem. Jak vypadá pracovní den řidiče? Jak se dostal k MHD? Proč propaguje focení mobilem? Otázky pokládejte na Patreonu, platformě … Pokračovat ve čtení
- Začíná rekonstrukce stanice metra Florenc. Náhradní dopravu zajistí tramvajeZ důvodu rekonstrukce stropní desky ve stanici Florenc dochází od soboty 21. května 2022 (od zahájení provozu) do neděle 22. května 2022 (do ukončení provozu) k dočasnému přerušení provozu metra v úseku Vltavská – Hlavní … Pokračovat ve čtení