Poškrábaná nebo poleptaná skla, posprejované karoserie vozů nebo vyvrácené označníky. Vandalové nepolevují v ničení veřejného majetku. Dopravní podnik města Brna v loňském roce za jimi způsobené škody zaplatil 3,7 milionu Kč, což je meziročně mírný nárůst.
„Ničení cizího majetku je celospolečenský problém, se kterým budeme dál všemi dostupnými prostředky bojovat. Ač jsou škody na majetku DPMB nižší, než v kritickém roce 2017, kdy přesáhly čtyři miliony korun, stále se drží nad třemi miliony. Jsou to zbytečně vynaložené prostředky, které bychom mohli využít jinak, ku prospěchu cestujících,“ sdělil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek. „Většina našich cestujících jsou slušní lidé, pro které chceme a nadále budeme udržovat vozy čisté,“ dodal.
V roce 2019 byly nejčastěji terčem vandalů vozy dopravního podniku a označníky. „Největší škody v loňském roce evidujeme na tramvajích. Na vozech jde nejčastěji o poškrábání nebo poleptání oken a posprejování karoserie, v interiéru o poškození sedaček. Označníky bývají polepené, pořezané nebo vyvrácené,“ doplnil Havránek.
Dopravní podnik ve svém úsilí udržovat vozy v dobrém stavu nepolevuje, na skla lepí ochranné fólie, které brání poničení oken. „Na nová okna se fólie přímo nalepí. Skla, která jsou již poničená, se musí nejdříve vybrousit a vyleštit a poté se lepí fólie. Okno pak vypadá jako nové a zároveň je chráněno před dalším poškozením,“ popisuje postup provozně-technický ředitel DPMB Jaromír Holec. Výměna fólií je pro podnik finančně méně náročná než výměna celých oken. „Zatímco instalace fólie nás přijde dle typu okna přibližně na 1300 Kč, výměna okna je minimálně desetinásobně dražší,“ uvedl Holec.
Odradit nebo dopadnout pachatele pomáhají také kamery se záznamem, které slouží pro účely policejního šetření. Každoročně počet vozů s kamerovým systémem vrůstá.
TZ DPMB
- Trolejbusy pro linku 58 narazily na technické potíže, nyní už je provoz lepšíDopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) avizoval, že od 1. února 2024 zahájí provoz nových kloubových bateriových trolejbusů na lince 58, přestože dodání těchto vozidel zaznamenalo roční zpoždění. Realita však byla odlišná. Místo slibovaného plného … Pokračovat ve čtení
- Sezónu muzejních linek zahájily komentované jízdyV pátek 22. března proběhly pro občany Prahy 6 dvě komentované exkurze v areálu Muzea MHD na téma: Muzejní linky – včera, dnes a zítra. Součástí akce byla také komentovaná jízda historickou tramvají ev. č. 2172 … Pokračovat ve čtení
- Podcast dopravní 6 (27) → Tramvaje, autobusy, zásobování, sdílená zónaNová Komise-pracovní skupina pro nové tramvajové tratě v Praze 6, úpravy provozu "zásobování" na Ladronce, nové autobusy Iveco a podjezd v Liboci, tramvajová trať do Suchdol na námět posluchače, dopravní značka Sdílená zóna a plánovaný … Pokračovat ve čtení
- Zastávka Na Padesátníku prochází kompletní modernizacíNa začátku března začaly stavební práce na výstavbě nových autobusových zastávek Na Padesátníku. Nové zastávky umožní bezbariérový nástup do vozidel MHD a součástí stavby jsou i nové chodníky a přechod pro chodce.„Jsme si vědomi, že … Pokračovat ve čtení
- Podcast Ranní brífink – téma: Veleslavín a trolejbusyHospodářské noviny · Jak se zatím osvědčuje trolejbusová linka na letiště? Hospodářské noviny 20. 3. 2024, podcast Ranní brífink, autor: Jan Beránek HN: Byla to velká sláva, když Praha před dvěma týdny rozjela trolejbusovou linku na … Pokračovat ve čtení