Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahájil dezinfekci interiéru všech tramvajových vozů ozónem. K tomuto kroku se DPP rozhodl z důvodu vyhlášení chřipkové epidemie. Tato metoda účinně odstraňuje viry, bakterie, houby, původce zápachu a je několikanásobně účinnější než dezinfekce běžnými chemickými prostředky, které DPP při úklidech tramvají denně používá.
„Touto moderní a vysoce účinnou technologií jsme schopni vydezinfikovat zhruba 10 až 12 tramvají denně v závislosti na provozních požadavcích. Dezinfekci budeme provádět paralelně ve 3 vozovnách. Ošetření jednoho krátkého vozu touto metodou zabere minimálně hodinu, u vozů 14T nebo 15T musíme počítat se zhruba dvojnásobnou dobou,“ uvedl Milan Slunečko, vedoucí jednotky Správa vozidel Tramvaje.
Dezinfekci a odstranění pachů provede DPP pomocí „aktivního kyslíku“ O3 generátorem ozonu GO-7000, který činidlo vytváří ve dvou úrovních výkonu (3,5 a 7 g/hod). Výhodou tohoto zařízení je jeho mobilita, bezúdržbový provoz, nízká spotřeba el. energie, tichý chod, ale i časovač chodu.
Zařízení však nenahrazuje mechanickou resp. chemickou dezinfekci, například běžným konvenčním prostředkem SAVO apod., který DPP používá při úklidu tramvají denně. Každá tramvaj, kterou DPP vypravuje do provozu prochází tzv. denním úklidem. Ten DPP provádí v nočních hodinách po zatažení tramvaje do vozovny. Jednou za 6 týdnů se každá tramvaj dostane i na tzv. velký úklid.
Ozon O3 je nejsilnější přírodní oxidační činidlo (3 000x rychlejší než chlór). Dezinfekce ozónem se používá ve zdravotnictví a potravinářském průmyslu. Tato technologie má dlouhodobé účinky a její účinnost je i v prostorách, kam nelze účinně aplikovat jakoukoliv dezinfekci. Je to plyn, který se dostane hluboko do všech skulin interiéru tramvají a pórů materiálů. Nenechává žádné stopy na tkaninách ani kůži. Je ideální pro alergiky a astmatiky.
TZ DPP
- Češi postaví třetí nejdelší tunel v NorskuSpolečnost Metrostav Norge AS získala dosud nejvýznamnější zakázku na prestižním skandinávském trhu. V západním Norsku postaví 12,4 km dlouhý tunel Røldal, který se po dokončení stane třetím nejdelším v zemi. … Pokračovat ve čtení
- Hygiena a dezinfekce jsou v MHD prioritou pro dopravní podnikySdružení dopravních podniků ČR (SDP ČR) v reakci na informace o zvýšeném výskytu hepatitidy A ujišťuje cestující, že dopravní podniky kladou maximální důraz na hygienu a dezinfekci ve svých vozidlech. … Pokračovat ve čtení
- Nové vlaky Pesa pro linky S49 a S61Od 1. dubna 2025 vyjíždí nová vlaková linka S61 v trase Praha-Vršovice – Praha hl. n. – Praha-Libeň – Praha-Běchovice – Úvaly. Na novou linku a současně i na stávající linku S49 … Pokračovat ve čtení
- Streetart zdobí další budějovickou měnírnuDopravní podnik města České Budějovice pokračuje ve zkrášlování svých provozních objektů. Nejnovějším přírůstkem do této iniciativy je výzdoba měnírny na Pražské třídě. Malba od známého místního umělce Daniela Kyncla zpříjemní … Pokračovat ve čtení
- Zpravodaj MHD86.cz | 204
Dopravní podcast o Helsinkách |
Trolejbusy pro Esslingen |
"Vodní" tramvaj na Ukrajině Milí čtenáři,
zajímavou kauzu odstartovala Drážní inspekce. Jak píše Jan Beránek v HN, inspektoři … Pokračovat ve čtení