Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahájil dezinfekci interiéru všech tramvajových vozů ozónem. K tomuto kroku se DPP rozhodl z důvodu vyhlášení chřipkové epidemie. Tato metoda účinně odstraňuje viry, bakterie, houby, původce zápachu a je několikanásobně účinnější než dezinfekce běžnými chemickými prostředky, které DPP při úklidech tramvají denně používá.
„Touto moderní a vysoce účinnou technologií jsme schopni vydezinfikovat zhruba 10 až 12 tramvají denně v závislosti na provozních požadavcích. Dezinfekci budeme provádět paralelně ve 3 vozovnách. Ošetření jednoho krátkého vozu touto metodou zabere minimálně hodinu, u vozů 14T nebo 15T musíme počítat se zhruba dvojnásobnou dobou,“ uvedl Milan Slunečko, vedoucí jednotky Správa vozidel Tramvaje.
Dezinfekci a odstranění pachů provede DPP pomocí „aktivního kyslíku“ O3 generátorem ozonu GO-7000, který činidlo vytváří ve dvou úrovních výkonu (3,5 a 7 g/hod). Výhodou tohoto zařízení je jeho mobilita, bezúdržbový provoz, nízká spotřeba el. energie, tichý chod, ale i časovač chodu.
Zařízení však nenahrazuje mechanickou resp. chemickou dezinfekci, například běžným konvenčním prostředkem SAVO apod., který DPP používá při úklidu tramvají denně. Každá tramvaj, kterou DPP vypravuje do provozu prochází tzv. denním úklidem. Ten DPP provádí v nočních hodinách po zatažení tramvaje do vozovny. Jednou za 6 týdnů se každá tramvaj dostane i na tzv. velký úklid.
Ozon O3 je nejsilnější přírodní oxidační činidlo (3 000x rychlejší než chlór). Dezinfekce ozónem se používá ve zdravotnictví a potravinářském průmyslu. Tato technologie má dlouhodobé účinky a její účinnost je i v prostorách, kam nelze účinně aplikovat jakoukoliv dezinfekci. Je to plyn, který se dostane hluboko do všech skulin interiéru tramvají a pórů materiálů. Nenechává žádné stopy na tkaninách ani kůži. Je ideální pro alergiky a astmatiky.
TZ DPP
- DPP obdržel dvě žádosti o účast v soutěži na metro C a DVe středu 18. prosince uplynul termín pro podání žádostí zájemců o účast v zadávacím řízení na dodavatele automatických vlaků a dopravního systému pro linky C a D pražského metra. DPP … Pokračovat ve čtení
- Ostravský terminál Náměstí Republiky projde modernizacíPřípravy revitalizace důležitého ostravského dopravního uzlu náměstí Republiky finalizují. Projekt přinese změny a zlepšení pro všechny cestující. Společně se zlepšením prostředí se zvýší také kvalita tramvajové dopravy, redukce kolejí na … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podcast (187) → Městská doprava v NorimberkuAutomatické metro, rušení a obnovování tramvajových tratí, elektrobusy, muzeum MHD, metrem na letiště a posilování tramvajového provozu na současné infrastruktuře. O městské dopravě v Norimberku mluvil Miloš Keller s Ondřejem Matějem … Pokračovat ve čtení
- Blíží se rekonstrukce stanic metra Českomoravská a Pankrác, obě budou od 6. ledna uzavřenyDopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) finišuje s přípravnými pracemi na kompletní modernizaci stanic metra Českomoravská a Pankrác. Rekonstrukce obou stanic začne ve stejný den. Z tohoto důvodu budou od pondělí 6. … Pokračovat ve čtení
- Začátkem nového roku bude MHD Vlašim integrována do systému PIDOd 1. ledna 2025 dochází k integraci MHD Vlašim do systému PID. Současná linka 206001 Vlašim, Hrazená Lhota – Vlašim, záv. bude zrušena a nahrazena linkou PID 841, která navíc … Pokračovat ve čtení