Už více než sto let okouzluje pöstlingbergská horská tramvaj svým neobvyklým řešením mnohé návštěvníky z celého světa. Zprovoznění a později rekonstrukce umožnilo její přímé spojení mezi Hlavním náměstím a vyhledávaným výletním místem Pöstlingberg.
Jízdu na vrchol zajišťují nízkopodlažní vozidla, ale u vybraných spojů jsou zařazovány také funkční repliky historických tramvajových souprav.
Trasu pöstlingbergské tratě o délce 4,14 km s výškovým rozdílem 255 metrů překoná tramvaj číslo 50 za 20 minut. Rozchod kolejí 900 milimetrů umožňuje bezproblémové zařazení této linky do systému městské tramvajové sítě. Dráha funguje od roku 1898 a je nejstrmější adhezní dráhou Evropy. Průměrná rychlost tramvajové soupravy je 12 km//h. Na trati je 7 zastávek se třemi výhybnami. Na každé zastávce je historická informační cedule, informující nejen o názvu stanice, ale i o její nadmořské výšce. Na trati nechybí hluboké zářezy ani vysoké náspy.
Zdejší dráha sice byla otevřena už v roce 1898, ale mnoho se tu od té doby nezměnilo. Původní vzhled si zachovala dolní i horní hrázděná stanice. Tramvaje se zde potkávají zhruba v polovině úseku.
Tramvajová doprava v hornorakouském Linci dnes tvoří páteř zdejšího systému MHD. Zajímavostí sítě je úzký rozchod kolejí; ten činí pouhých 900 mm. Tramvajová doprava má v Linci dlouhou historii; koňka zde jezdila již od roku 1880, elektrická tramvaj se pak objevila roku 1897.
Text a foto: Ctibor Čejpa. Zdroj: linz.at