Brnem jezdí maskovaná tramvaj, představena bude na konci března

Líhnutí Draků, které v médiích i na sociálních sítích sledovala celá republika, je u konce. Dopravní podnik města Brna vypustil své první dílo na zkušební jízdy do ulic města. V zeleném šupinatém přestrojení najedou nové tramvaje bez cestujících stovky kilometrů. Po vydání průkazu způsobilosti Drážním úřadem podnik slavnostně tramvaje představí veřejnosti 26. března.

„Obě nové tramvaje najedou ve zkušebním provozu bez cestujících 200 – 300 km. Během nich se budou naši technici zaměřovat na správnou funkci všech systémů, ladění softwaru a nastavení jízdních parametrů. Souběžně budeme čekat na vydání průkazu způsobilosti Drážním úřadem,“ uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Až po získání průkazu způsobilosti je možné, aby tramvaj vyrazila po kolejích s cestujícími. Do ulic zatím vyjela první z obou nových tramvají, druhý Drak je v montáži dva týdny za prvním vozem. Stejný scénář tedy čeká i jej, jen později. Jakmile oba vozy získají průkaz způsobilosti, představí je DPMB Brňanům v plné kráse a v designu, který si sami vybrali ve veřejné soutěži.

„Veřejnost srdečně zveme ve čtvrtek 26. března od 15 hodin k nově dokončené hale ve vozovně Pisárky, kde společně s vedením města v čele s patronkou tramvají, primátorkou města Brna Markétou Vaňkovou, uvedeme první dva Draky do provozu. Jedná se o unikátní událost, kdy společně v Brně spustíme provoz prvních klimatizovaných tramvají,“ dodal Havránek.

Dopravní podnik zároveň spouští fotosoutěž Ulov Draka!, ze které vzejdou snímky pro nový kalendář na rok 2021. Ten bude složený výhradně z fotek nových tramvajích zachycených ve městě. Lidé své úlovky mohou posílat do 31. srpna 2020 na emailovou adresu drak@dpmb.cz. Na sociálních sítích fotky ponesou označení hashtagem #ulovdraka. Vítězné snímky vybere vedení podniku spolu s autorem letošního kalendáře, známým fotografem Rostislavem Košťálem.

Projekt Tramvaj pro Brno obnáší v letech 2019 – 2024 nákup až 41 klimatizovaných nízkopodlažních tramvají, které kompletují v ústředních dílnách pracovníci DPMB. Náklady na projekt jsou 1,4 mld. Kč.

TZ DPMB