Škoda Electric i přes komplikace způsobeném pandemií dál vyrábí pro své zákazníky na domácím i zahraničním trhu – naposledy dodala pět nových trolejbusů s bateriovým pohonem do severočeských Teplic. Tamní flotilu městské hromadné dopravy obohatily dvanáctimetrové nízkopodlažní vozy typu 32Tr.
„Technickým provedením patří nové teplické trolejbusy k absolutní špičce v tom, co Škodovka nabízí,“ upřesnil obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr. Pohon na trakční baterie umožňuje standardně dojezd 12 kilometrů, samozřejmostí je i plnohodnotná klimatizace celého vozu a kamerový systém sledující interiér a nejbližší okolí vně každého trolejbusu.
Aktuální kontrakt navazuje na předchozí dodávky Škodovky pro toto severočeské město. Poslední dodávka byla v roce 2019, kdy byla dodána dvojice vozidel typu 32Tr a jeden v kloubové verzi s typovým označením 33Tr. Tyto vozy byly dodány jako standardní trolejbusy, tedy bez trakčních baterií. Celkem je v Teplicích provozováno 35 trolejbusů.
Trolejbus Škoda 32 Tr je dvanáctimetrový moderní plně nízkopodlažní vůz s kompletně novou karoserií. Svým vybavením nabízí cestujícím maximální pohodlí. Do vozidla se vejde až 95 cestujících. Vůz je mimo jiné vybaven moderním informačním systémem, USB porty pro dobíjení mobilních zařízení a samozřejmě pohodlnými sedadly.
Škoda Electric v poslední době dodala nové trolejbusy nejen pro řadu českých měst – například Plzeň, Ústí nad Labem, České Budějovice, Pardubice, Brno, Opavu, nebo Ostravu – ale i pro města v zahraničí, jako maďarskou Budapešť, Kluž v Rumunsku, Bergen v Norsku nebo Limoges a St. Etienne ve Francii. Za dobu existence trolejbusové výroby dodala na tuzemský i zahraniční trh více než 14,5 tisíc trolejbusů. Kromě tradičního vývoje a výroby trolejbusů nabízí Škoda Electric několik typů nových bateriových elektrobusů.
TZ Škoda