Nové vozy pro metro v Samaře

Do ruské Samary byla dodána první nová souprava metra typu 81-717.6/714.6. Jedná se o nástupnickou řadu vozů 81-71, které se vyráběly od sedmdesátých let a jezdily také v Praze.

Nová souprava rozšířila vozový park samarského metra na 50 vozů. Vlaky na jediné lince o délce 11, 6 km jezdí ve čtyř-vozovém složení. První úsek byl otevřen v roce 1987. V dalších letech se trasa postupně rozšiřovala z průmyslové zóny směrem do centra. Naposledy se otevřel úsek Rossiyskaya – Alabinskaya v roce 2015.

Tématu se věnujeme i v 52. Dopravním podcastu:

Soupravy typu 81-717.6/714.6 jsou v posledních letech dodávány i do dalších ruských měst. V Moskvě jezdí 66 těchto vozů, v Nižním Novgorodu 28 vozů a v Jekatěrinburgu 4 vozy. První vozy tohoto typu byly vyrobeny v roce 2009.

Vozy mají vydržet v provozu přes 30 let. Oproti dřívější řadě mají větší kabinu pro strojvedoucího, které je zároveň lépe zvukově izolovaná. Interiér pro cestující má nucenou ventilaci vzduchu s nouzovým režimem, nad dveřmi jsou výstražná zařízení upozorňující na zavíraní dveří, dveře jsou vybaveny systémy proti sevření, záchytný systém tvoří nerezové tyče.


Ondřej Matěj Hrubeš

Kluk, co se od dětství zajímá o dopravu, procestoval přes 180 měst s městskou dopravou, založil dopravní magazín MHD86.cz, natáčí Dopravní podcast a byl zvolen radním pro dopravu v městské části Praha 6.