Rada hl. m. Prahy posvětila v úterý zkvalitnění klíčového dopravního uzlu. Na proměnu terminálu na Černém Mostě se zaměří Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR), který vybere zpracovatele studie revitalizace. Ta vyřeší především rekonstrukci frekventované lávky nad nástupištěm, komplikovaný přístup k nástupišti metra směrem do centra a neefektivní, a často vícenásobné, objíždění terminálu autobusovými linkami.
„Rozhodli jsme se věnovat tomuto vytíženému místu větší pozornost a pokusíme se napravit některé nedostatky, které po letech fungování má. Cílem je zpříjemnit lidem cestu domů nebo na nákup či pouze jen přestup mezi metrem a autobusy,“ říká Petr Hlaváček, náměstek primátora pro oblast územního rozvoje.
- DPP obdržel dvě žádosti o účast v soutěži na metro C a D
- Ostravský terminál Náměstí Republiky projde modernizací
- Dopravní podcast (187) → Městská doprava v Norimberku
- Blíží se rekonstrukce stanic metra Českomoravská a Pankrác, obě budou od 6. ledna uzavřeny
- Začátkem nového roku bude MHD Vlašim integrována do systému PID
Terminál, který slouží lidem od roku 1998, je dnes důležitým přestupním bodem mezi metrem B, autobusovými linkami městské, příměstské i dálkové dopravy a plánovaným P+R parkovištěm pro 880 vozidel, které by mělo vzniknout do konce roku 2021. Terminál přes den využije okolo 50 000 cestujících.
„Černý most je symbolická východní brána do Prahy. Jedná se o jeden z nejvíce frekventovaných dopravních uzlů, zároveň je také místem, které teď nevzbuzuje pozitivní pocity. Cestující se tam necítí dobře a to změní nová studie revitalizace. Ukáže, jaké povrchy vyměnit, jak udělat místo snadno udržovatelné a ubouráme zbytečné lávky. Výsledek studie také zajistí, jak terminál otevřít pro pěší a zlepšit a zjednodušit přestupy na jednotlivé druhy dopravy. “ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro dopravu.
Architektonické řešení je už dnes morálně zastaralé a technický stav některých částí nosných konstrukcí je velmi špatný. „Díky studii od kolegů z Technické správy komunikací hlavního města Prahy víme, že lávka nad nástupištěm je ve velmi špatném stavu a máme už pouze deset let na její rekonstrukci. Může jít o novou odlehčenou formu, která však bude respektovat stávající charakter celého terminálu. To je přístup, který se snažíme prosazovat všude tam, kde to dává smysl, abychom si v Praze zachovali stavby ze všech různých dob,“ doplňuje Hlaváček.
„Vítáme další smysluplnou práci v této lokalitě. Kromě terminálu pracujeme ještě na nové železniční stanici Rajská zahrada s přímým přestupem na metro, známý je i náš plán revitalizace sídliště Vybíralova, pro nějž byla zpracována studie proveditelnosti a nyní je vybírán zpracovatel pro další fáze projektové dokumentace“ doplňuje Ondřej Boháč, ředitel IPR s tím, že jedním z témat, kterými se studie revitalizace terminálu bude zabývat, je i hospodaření s dešťovou vodou.
Koncepční studie bude vznikat na půdě IPR a měla by být dokončena v první třetině roku 2021.
TZ IPR