Dopravní podnik města České Budějovice se rozhodl zakoupit předváděcí hybridní autobus VOLVO 7900LAH. Tento kloubový vůz českobudějovický dopravce testoval v říjnu roku 2019 a jeho provoz byl velmi kladně hodnocen.
Rozhodujícím impulzem pro nákup vozu se staly nejen kladné ohlasy z řad řidičů a cestujících, ale i samotná technologie vozu. Zakoupený hybridní vůz disponuje možností paralelního pohonu, kdy při kombinaci dieselového agregátu a elektrického pohonu představuje ekologičtější způsob veřejné dopravy a ekonomickou úsporu zároveň. „Jsme rádi, že jsme náš vozový park mohli rozšířit o další moderní vůz, který skrze svoji technologii šetří životní prostředí i náklady společnosti,“ komentuje zakoupení vozu ředitel a předseda představenstva Slavoj Dolejš.
- Vídeň bude hostit první mistrovství světa tramvajáků
- DPP hledá zhotovitele elektrifikace autobusových linek č. 131 a 176
- Noví jezevčíci v metru mají další novou podobu
- Nová tramvajová trať v Tallinnu propojuje centrum s přístavem
- DPP obdržel dvě žádosti o účast v soutěži na metro C a D
Během testovacího provozu Volva 7900LAH bylo na linkách MHD v Českých Budějovicích ujeto 4127,5 km s průměrnou spotřebou 34,41 l na 100 km, což představuje mimořádně příznivou spotřebu, zejm. s ohledem na podmínky provozu a fakt, že se jedná o kloubový vůz.
Volvo 7900LAH bude do českobudějovického dopravního podniku dopraveno dnes, tj. v pondělí 18. 5., kdy budou řidiči DPMCB ze zakoupeného hybridu teoreticky a následně prakticky proškoleni. „V případě Volva 7900LAH se jedná o opravdu chytrou technologii, jejíž ekonomický efekt do značné míry závisí na schopnosti řidiče,“ uvádí Slavoj Dolejš. Jízdní vlastnosti tohoto kloubového nízkopodlažního autobusu se odvíjí od umu řidiče šetrně s vozem zacházet. Příkladem může být systém využívání brzd, kdy při efektivní práci dochází k tzv. rekuperaci elektrické energie zpět do akumulátoru. O míře efektivity jízdy je přitom řidič informován skrze zabudované diody.
Vůz byl testován v říjnu minulého roku zkušenými řidiči, kteří jeho provoz zhodnotili velmi kladně. Mezi citelné výhody zařadili plynulost jízdy, vysoký komfort, nízkou hlukovou zátěž, ale i detaily jako je chytré řešení čelního skla, které redukuje slepý úhel, a tím významně snižuje riziko nehod. Pozitivní ohlasy byly rovněž ve velkém zaznamenány i ze strany cestujících.
Vůz, za který dopravní podnik zaplatil 6 347 000 Kč bez DPH bude uveden do provozu v průběhu května 2020.
TZ DPmČB