Konec nouzového stavu a my natáčíme Dopravní podcast opět společně u piva. Hned úvodem jsme zavzpomínali, jaké pro nás byly první díly, které jsme natáčeli na dálku. Zároveň máme potěšující novinku. Oslovili nás ze studentského rádia Ámos, že mají zájem vysílat Dopravní podcasty, proto zdravíme i posluchače rádia Ámos.
V Praze vyjeli retro tramvaje na linky 2, 5 a 15. Nejprve to vypadalo, že dopravní podnik dal na naše náměty. V minulých dílech jsme totiž navrhovali vypravování retrovozů na pravidelné linky. Jenže teď to vypadá, že retrovozy vyjely spíš pro nedostatek provozních vozů. I proto bylo sníženo vypravení na lince 15 a byla zrušena linka 13.
Letadla A380 končí předčasně u Air France. Omezení jejich provozu chystá i Lufthansa. Proč? Jsou ekonomicky nevýhodné, jak probíráme v podcastu.
Retrolinka 58? Možná ano. Pražský dopravní podnik odkoupil z Plzně vyřazený trolejbus Škoda 24 Tr, který byl vyroben v roce 2005. Ten umí jezdit mimo trolejové vedení na naftu jako klasický autobus. Ač měl vůz v Praze původně sloužit jen jako cvičný, objevují se informace, že by mohl jezdit v pravidelném omezeném provozu i s cestujícími.
Na území pražských Letňan řeší potenciální novou tramvajovou trať. Ta by vedla ze Sídliště Ďáblice Veselskou ulicí k Avii Letňany a dále k Nádraží Čakovice. Diskutuje se i o trati Nádraží Čakovice – metro Letňany. Podrobnosti se dozvíte v podcastu.
V Kazani začala stavba druhé linky metra. Ve městě s 1,24 milionem obyvatel jezdí metro od roku 2008, kdy byl otevřen první úsek mezi stanicemi Kremlyovskaya – Gorki o délce 6,8 km. První úsek druhé linky bude začínat na jižní konečné první linky Dubravnaja a povede severovýchodním směrem 4,5 km do stanice Ul. Akademika Sacharova.
Berlín uvažuje o prodloužení několika linek metra, včetně úseku na nové letiště. V plánu je prodloužení například tras U6, U7 a U8 v návaznosti na projekty nových tramvajových tratí a rozvoji území. V současnosti je největší pozornost věnována dokončení rozestavěného úseku linky U5 pod centrem metropole. Propojení linek U5 a U55 (úsek Alexanderplatz a Brandenburger Tor) se očekává do konce letošního roku.
Pusťte si 56. Dopravní podcast.
Dopravní podcast natáčí od roku 2015 Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz) a Roman Hloch (jeden se zakládajících členů stránky Tramvaje v České republice).