Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) pokračuje v rekonstrukcích tramvajových tratí v Praze, tentokrát ve Strašnicích. Ve čtvrtek 4. 6. 2020 ráno zahájí práce na druhé a hlavní etapě rekonstrukce tratě ve Starostrašnické ulici a V Olšinách, která potrvá téměř do konce letošních letních prázdnin a DPP ji celou zrealizuje vlastními silami.
Současně s tím DPP vymění kolejové konstrukce i ve dvoře samotné vozovny Strašnice, která bude poprvé po 48 letech úplně uzavřena. Během rekonstrukce bude přerušen obousměrně provoz tramvají v úseku Průběžná – Vozovna Strašnice. DPP zavede na trase Strašnická – Vinice náhradní autobusovou dopravu X7 v nepřetržitém provozu. Tramvaje se na zrekonstruovanou trať opět vrátí v pondělí 31. 8. 2020 ráno.
- DPP obdržel dvě žádosti o účast v soutěži na metro C a D
- Ostravský terminál Náměstí Republiky projde modernizací
- Dopravní podcast (187) → Městská doprava v Norimberku
- Blíží se rekonstrukce stanic metra Českomoravská a Pankrác, obě budou od 6. ledna uzavřeny
- Začátkem nového roku bude MHD Vlašim integrována do systému PID
První etapa rekonstrukce v části křižovatky u vozovny Strašnice probíhá od 18. 5. 2020 a skončí 3. 6. 2020. Její náplní byla rekonstrukce vjezdu do tzv. horních vrat vozovny Strašnice a výměna kolejové konstrukce v křižovatce Vinice od Starostrašnické ulice. V rámci druhé a hlavní etapy, která potrvá téměř do konce letošních letních prázdnin, DPP nahradí stávající trať z dožitých velkoplošných panelů ve Starostrašnické ulici novou konstrukcí na betonové desce s protihlukovými a antivibračními prvky a v ulici V Olšinách na betonových pražcích s travnatým kobercem.
V oblouku u Mrštíkovy ulice DPP nainstaluje stacionární mazací zařízení, které bude sloužit pro snížení opotřebení a hlučnosti provozu tramvají. Kromě toho DPP během letních prázdnin společně s rekonstrukcí vjezdu do vozovny vymění kolejové konstrukce i na dvoře samotné vozovny Strašnice. Jistou zajímavostí je, že vozovna Strašnice je jediná v Praze, do níž lze vjet dvojím nezávislým způsobem. Proto při první etapě bylo možno do vozovny jezdit tzv. dolními vraty (od Strašnické), ve druhé etapě lze do ní vjíždět naopak zrekonstruovaným vjezdem v horních vratech. Teprve o letních prázdninách, kdy je sníženo vypravení tramvají, bude vozovna po 48 letech na dva měsíce úplně uzavřena.
Změny tras tramvajových linek
Nové pro tuto etapu
Linky č. 7 a 95 budou ve směru z centra ze zastávky Průběžná odkloněny do zastávky Nádraží Strašnice (nástupní zastávka Radošovická).
Shodné s předcházející etapou
Linka č. 13 bude zrušena.
Všechny spoje linky č. 22 budou ve směru z centra vedeny až do konečné zastávky Nádraží Hostivař.
Linka č. 26 bude ve směru z centra ze zastávky Vozovna Strašnice odkloněna přes zastávky Solidarita a Nové Strašnice do zastávky Černokostelecká, kde bude ukončena.
Linka č. 91 bude ve směru z centra ze zastávky Vozovna Strašnice odkloněna přes zastávky Solidarita, Nové Strašnice a Černokostelecká do zastávky Ústřední dílny DP, kde bude ukončena.
V nepřetržitém provozu bude zavedena náhradní autobusová doprava X7 v trase Strašnická – Vinice (nástupní zastávka Vozovna Strašnice).
TZ DPP