Tentokrát jsem si popovídal o dopravě s Tomášem Heresem (ODS), který je předsedou Finančního výboru a členem Zastupitelstva městské části Praha 1. Hned úvodem přišla řeč na uzavřené Smetanovo nábřeží. Nevynechali jsme ani sdílené koloběžky a kola, zóny placeného stání, či rozvoj tramvajové dopravy v centru města.
Uzavření Smetanova nábřeží magistrát s Prahou 1 vůbec nekonzultoval, zmiňuje v podcastu Tomáš Heres. Uzavřené nábřeží navíc přesunulo dopravu do rezidenčních ulic. Zároveň Tomáš Heres říká, že v úrovni Smetanova nábřeží už dávno existuje náplavka se zahrádkami, stačí se podívat z chodníku dolu k vodě. Není proto důvod tvořit další „náplavku“ v silnici.
Zajímavým fenoménem je skutečnost, že ještě více omezovat auta v centru žádají lidé, kteří nepochází z Prahy. Nedokáží pochopit, že lidé bydlící v centru města se musí dostat domu autem třeba s nákupem z IKEA a sdílená koloběžka všechno nevyřeší. Sdílené koloběžky a kola byla taky jedna z kapitol, kterou jsme nemohli vynechat.
Věděli jste, že „modré zóny“ fungovaly už za komunismu? Tenkrát se jednalo o zóny A, B, C a D, jak vysvětluje Tomáš Heres. Teprve potom se systém změnil na modré zóny, jak je dnes známe. Jaká je v současnosti respektovanost zóny placeného stání? Funguje systém kamerových aut, které bdí nad dodržováním systému? A jaké jsou možnosti kontroly? I to jsme řešili v podcastu.
Ani na tramvaje jsme nezapomněli. Podívali jsme se na projekty nových tramvajových tratí v centru Prahy a probrali zahájenou rekonstrukci Václavského náměstí.O podpoře tramvají v centru jste se mohli dočíst už v únoru na webu MHD86.cz.
Pusťte si 58. díl Dopravního podcastu.
Dopravní podcast natáčí Ondřej Matěj Hrubeš od roku 2015.