Kolik si účtuje DPP za sólo vs. soupravu tramvaje? Dotaz, na který DPP neodpovídá

V květnu, po skončení koronakrize, začala tramvajová linka 15 jezdit v sólech. Mezi důvody prý patří šetření a nedostatek vozů, jak zmínil ROPID. Proto mě zajímalo, kolik korun Dopravní podnik hl. m. Prahy účtuje ROPIDu za provozní kilometr u sólo tramvaje a kolik u tramvajové soupravy.

Poslal jsem 28. května dotaz na tiskové oddělení DPP a vedoucímu odboru komunikace v DPP, se kterým jsem domluven, abych na něj všechny dotazy směřoval.

Otázka je to jednoduchá, tabulková. Není důvod, aby na ní nebyla odpověď z dopravního podniku dejme tomu do dvou pracovních dnů. Jenže reakce žádná. Ani přes urgence a připomínání dotazu 2. června a 8. června.

V takových situací se většinou ukáže, že dotaz je pro dopravní podnik nepříjemný. Přitom se nejedná o nic zákeřného, ani pracného na zjištění. Zároveň mě přijde nesmysl kvůli jednoduchému dotazu posílat tzv. „sto šestku“.

Protože na dotaz DPP stále neodpovídal, stejný dotaz jsem poslal 9. června i na ROPID. Uvidíme, kdo odpoví dříve a s jakým sdělením.

Předpokládám, že účetní data a smluvní ceny jsou pevně dané a není moc prostoru pro kreativitu.


Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.