Poté, co byla v květnu 2020 nasazena do provozu první jednotka metra C2 z první opce k základní zakázce z roku 2016, využila společnost Stadtwerke München (SWM) druhou a poslední opci na dalších 22 šestidílných elektrických jednotek metra od společnosti Siemens Mobility. To znamená, že Mnichovská dopravní společnost (MVG) bude v budoucnu využívat celkem 67 nových velkokapacitních jednotek metra C2.
Ingo Wortmann, generální ředitel společnosti MVG a generální ředitel pro Mobilitu ve společnosti SWM, říká: „Nasazováním nových vozidel C2 neustále obnovujeme náš vozový park metra. Pro cestující to znamená především více prostoru a větší pohodlí. Během příštích deseti let chceme vyřadit všechny staré vozy A a B a provozovat metro pouze nasazováním moderních, vysoce výkonných vozidel. To znamená, že můžeme přidat přibližně 5 000 dalších míst pro cestující bez nutnosti zkrácení intervalů mezi vlaky.“
- DPP obdržel dvě žádosti o účast v soutěži na metro C a D
- Ostravský terminál Náměstí Republiky projde modernizací
- Dopravní podcast (187) → Městská doprava v Norimberku
- Blíží se rekonstrukce stanic metra Českomoravská a Pankrác, obě budou od 6. ledna uzavřeny
- Začátkem nového roku bude MHD Vlašim integrována do systému PID
„Jsme rádi, že se společnost Stadtwerke München a Mnichovská dopravní společnost rozhodly využít druhou a poslední opci v rámci této zakázky. Včetně těchto vozidel dodáme Stadtwerke München celkem 67 šestivozových jednotek, skládajících se z celkem 402 vozů. Nová vozidla C2 přispívají k udržitelnému růstu během celého životního cyklu a ke zlepšení pohodlí cestujících. Tím se významně zapojujeme do rozvoje veřejné dopravy v našem domovském městě,“ říká Sabrina Soussan, generální ředitelka společnosti Siemens Mobility.
Nová vozidla vycházejí z osvědčeného designu předchozí generace vozidel („C-Wagen“), který pochází od mezinárodně uznávaného mnichovského designéra Alexandra Neumeistera a byl následně dále rozvíjen. Vozidla C2 se mimo jiné odlišují tvarem čelní části vozu s novou technologií osvětlení LED a lepším vizuálním rozpoznáváním otevírání a zavírání dveří díky barevným LED světelným pruhům umístěným na rámech dveří. Videokamery, obrazovky pro cestující a nově navržené vnitřní osvětlení s LED svítidly nabízejí cestujícím větší pohodlí. Dalšími výhodami jsou vysoká přepravní kapacita a vysoká dostupnost: díky novému návrhu prostoru pro cestující a prostoru k sezení v kombinaci se širšími dveřmi ve srovnání se starými vozy, které mají být postupně vyřazovány, lze v porovnání s předchozími vozidly přepravit více cestujících. Celkově nyní nabízí šestivozová jednotka C2 prostor pro 940 cestujících a je volně průchozí.
Vozidla jsou vyráběna společností Siemens Mobility ve Vídni, podvozky pocházejí z výroby Siemens Mobility v Grazu. Uvádění nových vozidel do provozu bude zahájeno v roce 2022. Vozidla budou jezdit na linkách U3 a U6 stejně jako vozidla C2, která jsou již nyní v provozu. Plánuje se také jejich nasazení na dalších linkách.
TZ Siemens Mobility