Dopravní podcast (68): Jednotný vzhled vozidel MHD? Ano a nebo ne?

Jednotný vzhled vozidel Pražské integrované dopravy? Ano a nebo ne? Téma, na kterém se Ondřej s Romanem neshodli. Čím kdo argumentuje? A co lak „PID Malování“? Zásadní a rozdělující téma hned na začátku 68. Dopravního podcastu.

Pražský dopravní podnik se blíží k téměř jednotnému vozovému parku autobusů. Po vyřazení posledních Karos a Citybusů budou ve stavu až na drobné výjimky jen autobusy SOR NB 12 a kloubové NB 18. Povede se i nové tramvaje nakupovat po stovkách?

Brno má zájem o další tramvaje T6A5 z Prahy. Celkem se má jednat o dvě desítky vozů. Zároveň v Brně zkouší provoz dvojic vozů EVO2.

Vedení Prahy chce zdražit jízdné v MHD, včetně ročních kupónů. Je to dobře, nebo špatně? Každý Pražan už teď platí z daní 12 tisíc korun na provoz tramvají, autobusů a metra a k tomu je třeba ještě připočítat kupón na MHD. A když zdražit, co také zvýšit komfort cestování v MHD? Třeba dovybavit tramvaje Škoda 14T a 15T klimatizací pro cestující? Nebo zavést expresní tunelbusy? A nebo se MHD zdraží a zároveň se její provoz trvale omezí?

Mostecký dopravní podnik předal dvě tramvaje řady T3 Podkrušnohorskému muzeu. Jeden z vozů bude sloužit jako bufet, druhý bude představovat stav vozu před vyřazením z provozu. Známe evidenční čísla vozů.

V německém Chemnitzu jsou v centru města vystaveny dva vozy řady T3D v rámci kampaně za Evropské hlavní město kultury 2025. Jak to vypadá s tramvajemi v tomto pro Čechy zajímavém městě?

A co naše dopravní dovolené? Jak se nám mění plány, kam se chceme podívat za tramvajemi?

Pusťte si 68. Dopravní podcast.

Dopravní podcast natáčí od roku 2015 Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz) a Roman Hloch (jeden se zakládajících členů stránky Tramvaje v České republice).

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.