Kolony jsou v Praze pravidelné. Pokud ráno prší, situace je o to horší. Ale aby doprava zkolabovala od rána až do jedenácté dopoledne (a pravděpodobně bude stav podobný celý den), to se často nestává.
Jak potvrzují představitelé města, dopravního podniku a ROPIDu, v městské dopravě razantně ubývá od poloviny září počet cestujících. Dnešní kolaps situaci dokonale potvrzuje. Nehybné kolony vozidel po celé Praze. Lidé nechtějí používat městskou dopravu. Bojí se hromadného cestování v časech epidemie a omezování provozu MHD také není lákadlem pro používání tramvají a autobusů. Pokud hlavní město nepřistoupí ke změně dopravní politiky, budou se dny, jako je ten dnešní, pravidelně opakovat. Ale na změnu přístupu to zatím nevypadá.
V sobotu vyšel článek na webu lidovky.cz s nadpisem „Zdražení MHD je nutné, aby nezkolabovala. Radní Scheinherr popisuje, jak se změní doprava v Praze“. Stačily dva dny a aniž by se zdražilo, doprava zkolabovala. V rozhovoru Adam Scheinherr mj. prohlásil: „Může proběhnout nějaká optimalizace některých linek, ale spíš ve smyslu, že se proškrtají linky, které jsou nejméně a nebo nejsou vůbec vytížené“. Takových linek, kde ubývá cestujících a podle prohlášení můžou být zrušeny přibývá. Ale je to správná cesta?
Logika by měla být opačná. Řešit, proč lidé necestují městskou dopravou a proč se bojí cestovat tramvají a autobusem. Proč Pražané volí k cestování raději osobní automobil – ať už svůj a nebo v rámci systému „taxi“, či carsharingu?
To jsou otázky k řešení. Dalším omezováním městské dopravy pouze vyháním zbývající cestující, kteří jsou zatím ochotni MHD používat.