V úterý 17. listopadu vyjela na slavnostní jízdu Libereckem tramvaj Gotha T2-62 z roku 1964. Z důvodu probíhající epidemie proběhla první veřejná jízda bez cestujících ve vozidle. Pro zájemce byl uskutečněn on-line přenos z celé jízdy.
Na zprovoznění historické tramvaje se podílel Boveraclub společně s Dopravním podnikem měst Liberce a Jablonce nad Nisou. První jízda byla z liberecké vozovny do Jablonce a zpět. Následně Gotha vyrazila od Viaduktu přes centrum na Lidové sady a zpátky do vozovny.
Přenos na internetu průběžně sledovalo přes tři stovky zájemců. Řada z nich podpořila činnost Boveraclubu zakoupením symbolické jízdenky. Další tramvajoví nadšenci si vůz fotografovali na trati s pomocí zveřejněného jízdního řádu.
O první jízdě Gothy jsme mluvili v 84. Dopravním podcastu:
„Tramvaj T2-62 byla vyrobena v roce 1964 ve východněmeckém městě Gotha a pro cestující sloužila v Jeně až do roku 1994, kdy byla upravena na školní vůz pro výuku řidičů. Boveraclub vůz odkoupil a převezl do Liberce v roce 2016 a následně zahájil potřebné opravy, aby mohl vozit cestující,“ uvádí na svém webu Boveraclub.
Tramvaje T2-62 byly pro Německou demokratickou republiku vyráběny i v Praze a to na základě rozhodnutí Rady vzájemné hospodářské pomoci. Ta rozhodla, že tramvaje pro tehdejší východní blok bude vyrábět Československo. V ČKD Tatra vyrobily v letech 1967 – 1969 celkem 117 motorových a 116 vlečných vozů.
„Jedná se o klasickou dvounápravovou tramvaj, na které zaujme především její ovládání. Řídí se totiž pomocí volantu, kterým řidič ovládá kontrolér umístěný pod podlahou. Tramvaje typové řady Gotha byly typickými vozidly pro města tehdejší Německé demokratické republiky a mnohde byly motorové vozy spojovány do souprav i s dvěma vleky. Dnes už tyto vozy jezdí jen na třech místech v Německu a jako exponáty zdobí tramvajová muzea po celém světě,“ doplňuje Boveraclub.