Dopravní podcast (86): Ošklivá trať na Pankrác a nové železniční jednotky ze Škodovky

V Praze se dokončuje nová tramvajová trať na Pankrác. Minule jsme řešili, že linka 19 nevyjede, tentokrát jsme se zaměřili na architekturu nové stavby. Docela paskvil, jak se dozvíte v podcastu. Blíže jsme se také podívali na nové železniční jednotky z produkce Škoda Transportation.

V Severní Koreji vzniká třetí tramvajový provoz. Půjde o „plážovou“ tramvaj v nově budovaném resortu Kalma Beach.  Metro v Nižním Novgorodu oslavilo 35 let. S pouhými 21,6 km je dodnes třetí největší v Rusku. Moskva láká cestující v metru na slevu, když budou cestovat mimo ranní špičku. Zlevněné jízdenky po 9 hodině dopoledne fungují i v některých německých městech.

Nové Push and pull jednotky ze Škody Transportation začaly jezdit na německé železnici. Zkušební provoz začal mezi Mnichovem, Ingolstadtem a Treuchtlingenem. Jde nejen o první vlak, který Škoda dodala do Německa, ale také zatím nejrychlejší osobní soupravu z produkce českého výrobce. Nové soupravy jezdí rychlostí 190 km/h. Jednotky na podobné bázi budou jezdit i v Česku. České dráhy soupravy objednaly pro trať z Ostravy do Frenštátu pod Radhoštěm. Kromě toho České dráhy mohou od Škodovky objednat až 60 jednotek RegioPanter.

Brno naruby. Nově označuje vysokopodlažní pořadí, nikoliv nízkopodlažní. Počet nízkopodlažních vozů DPMB stále roste, např. u autobusů je tento podíl 94 %. Ondřej se byl podívat na novou tramvajovou trať na Pankrác. Měří cca 250 metrů a přesto se architektonicky nepovedla. Kde byl „slavný“ IPR? Nebo architektka Dopravního podniku hl. m. Prahy Anna Švarc? Umístit někam zákazovou značku a do vozovky dát židličky se zdá být maximem městské „architektury“ v Praze.

Kluci z kanálu Metrobus upozornili na předražené autobusové výkony pražského dopravního podniku. Proč vedení města nechce soutěžit jednotlivé linky, aby se ušetřily náklady spojené s provozem MHD?  V závěru Dopravního podcastu Roman upozornil na chybějící koordinaci při rekonstrukci ulic a křižovatek. Jako dobrý příklad uvedl stávající dopravní peklo v severní části Prahy 8.

Pusťte si 86. Dopravní podcast.

___
Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz) a Roman Hloch (jeden ze zakládajících členů stránky Tramvaje v České republice).


Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.