Jak je to s obnovenou tramvajovou tratí na Pankrác? Jaký je postoj radnice městské části Prahy 4 k rozvoji tramvajové sítě na jejich území? O tom jsem si povídal s 1. místostarostou Prahy 4 Zdeňkem Kováříkem (ODS).
Zdeněk Kovářík v podcastu zmiňuje, jak probíhala, resp. neprobíhala, komunikace mezi magistrátem a radnicí ohledně nové tramvajové linky a vysvětluje, proč byla trať na Pankrác obnovena. Zároveň detailně popisuje význam trasy autobusové linky 193, která zajišťuje podstatnou obsluhu území městské části. V podcastu zaznívá, že Praha 4 fandí rozvoji tramvajové dopravy. Především spojení Prahy 4 a Prahy 5 tzv. jižní tangentou. Městská část není obecně ani proti prodloužení tramvaje z Pankráce na Budějovickou, ale jak místostarosta Prahy 4 upozorňuje, stavby tramvajových tratí se musí stavět s ohledem na místní zástavbu a obyvatele.
V podcastu probíráme také uvažované tramvajové spojení Budějovická – Michle, rekonstrukci komunikací, po kterých jezdí tramvaje a nezapomínáme ani na výstavbu trasy metra D.
Pusťte si 87. díl Dopravního podcastu.
___
Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz).
- Středočeský radní Borecký se plete. Praha 6 podporuje dostavbu Pražského silničního okruhu, modernizaci tratě Praha – Kladno, i tramvaj do Velkých Přílep – ač o ní nikdy neslyšelaVedení Středočeského kraje se ohradilo proti návrhu Prahy 6, která plánuje ve spolupráci s hlavním městem, TSK, Ropidem a policií zavést opatření pro preferenci městské hromadné dopravy s cílem eliminovat dopravní zátěž, která vychází z nadměrné individuální automobilové … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podcast (175) → Traian Urban, EIT Urban MobilityJaká je budoucnost autonomní dopravy? Dočkáme se automaticky vedených autobusů v běžném provozu? Jsou reálné projekty takzvaných 15 minutových měst? Jaké zkušenosti s tím mají Paříž, Utrech, či Oxford? Máme vzhlížet ke Kodani, Amsterdamu, či … Pokračovat ve čtení
- Jak si Praha stojí ve srovnání s jinými evropskými velkoměsty? Skvělá MHD, nárůst aut a dostupná práceInstitut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) představil v Centru architektury a městského plánování (CAMP) analýzu, která porovnává Prahu s 11 dalšími evropskými městy. Dozvíme se, kde se Praha svými trendy kloní více k … Pokračovat ve čtení
- V oblasti Masarykova nádraží začne první letošní rekonstrukce tramvajové tratě v centru PrahyOd pondělí 29. dubna 2024 do konce školního roku, tj. do soboty 29. června 2024 bude Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) rekonstruovat tramvajovou trať v oblasti Masarykova nádraží, konkrétně v Dlážděné a Havlíčkově ulici. Z tohoto důvodu … Pokračovat ve čtení
- Praha 6 chce rozšířit platnost BUS pruhů a kolony aut posunout před své hraniceZatížení Prahy 6 individuální automobilovou dopravou, která směřuje do hlavního města ze severozápadu od metropole, atakuje hranice únosnosti. Praha 6 připravila soubor opatření, která podpoří cestování hromadnou dopravou. Na společné schůzce je zástupci Prahy 6 … Pokračovat ve čtení