Hostem 90. Dopravního podcastu je Jan Šurovský, technický ředitel (povrch) a člen představenstva Dopravního podniku hl. m. Prahy. V podcastu se bavíme o jednotlivých typech tramvajových vozů a řeč přichází i na plánované nové tratě.
15 let tramvají Škoda 14T a 10 let tramvají Škoda 15T. Jaké jsou největší přínosy tramvají pro cestující? Na jakých linkách se vozy osvědčily? Jak je to s jejich hlučností? Jak se řešila možnost dosazení klimatizace pro cestující? Ale také, jak dlouho se „nové“ tramvaje ještě budou splácet? To se dozvíte v první části Dopravním podcastu.
Druhou množinu vozů představují modernizace vozů řady KT8 a T3. Jak to vypadá s modernizacemi tramvají KT8D5 z maďarského Miškolce? Z jakých důvodů nabral proces modernizací těchto vozů zpoždění a v čem se liší od modernizací pražských vozů? A proč má pražský dopravní podnik zájem i o plzeňské vozy KT8N?
U nových Wan, resp. znízkopodlažnění vozů T3R.P (T3R.PV), vysvětluje Jan Šurovský plán s jejich nasazením na noční linky a popisuje, jak DPP vyhodnotil modernizace posledních vozů ev. č. 8284 a 8285. V podcastu se také dozvíte, proč nové Wany budou v červeno-krémovém laku a že se změny dočká i vnitřní uspořádání sedadel pro cestující.
Kromě toho v Dopravním podcastu naťukáváme i otázku zcela nových tramvají pro Prahu. Jejich podobu a vlastnosti předurčí plánované „Standardy kvality PID“, které se budou nově vztahovat i na pořizování nových tramvají.
Pusťte si 90. Dopravní podcast.
___
Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz) a Roman Hloch (jeden ze zakládajících členů stránky Tramvaje v České republice).
- DPP obdržel dvě žádosti o účast v soutěži na metro C a DVe středu 18. prosince uplynul termín pro podání žádostí zájemců o účast v zadávacím řízení na dodavatele automatických vlaků a dopravního systému pro linky C a D pražského metra. DPP obdržel závazné žádosti od dvou … Pokračovat ve čtení
- Ostravský terminál Náměstí Republiky projde modernizacíPřípravy revitalizace důležitého ostravského dopravního uzlu náměstí Republiky finalizují. Projekt přinese změny a zlepšení pro všechny cestující. Společně se zlepšením prostředí se zvýší také kvalita tramvajové dopravy, redukce kolejí na dvě a prodloužení nástupní hrany … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podcast (187) → Městská doprava v NorimberkuAutomatické metro, rušení a obnovování tramvajových tratí, elektrobusy, muzeum MHD, metrem na letiště a posilování tramvajového provozu na současné infrastruktuře. O městské dopravě v Norimberku mluvil Miloš Keller s Ondřejem Matějem Hrubešem. Dopravní podcast naladíte také … Pokračovat ve čtení
- Blíží se rekonstrukce stanic metra Českomoravská a Pankrác, obě budou od 6. ledna uzavřenyDopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) finišuje s přípravnými pracemi na kompletní modernizaci stanic metra Českomoravská a Pankrác. Rekonstrukce obou stanic začne ve stejný den. Z tohoto důvodu budou od pondělí 6. ledna 2025 od zahájení provozu … Pokračovat ve čtení
- Začátkem nového roku bude MHD Vlašim integrována do systému PIDOd 1. ledna 2025 dochází k integraci MHD Vlašim do systému PID. Současná linka 206001 Vlašim, Hrazená Lhota – Vlašim, záv. bude zrušena a nahrazena linkou PID 841, která navíc nově obslouží oblasti okolo Žižkova … Pokračovat ve čtení