Dopravní podcast (90): … s Janem Šurovským o pražských tramvajích

Hostem 90. Dopravního podcastu je Jan Šurovský, technický ředitel (povrch) a člen představenstva Dopravního podniku hl. m.  Prahy.  V podcastu se bavíme o jednotlivých typech tramvajových vozů a řeč přichází i na plánované nové tratě.

15 let tramvají Škoda 14T a 10 let tramvají Škoda 15T. Jaké jsou největší přínosy tramvají pro cestující? Na jakých linkách se vozy osvědčily? Jak je to s jejich hlučností? Jak se řešila možnost dosazení klimatizace pro cestující? Ale také, jak dlouho se „nové“ tramvaje ještě budou splácet? To se dozvíte v první části Dopravním podcastu.

Druhou množinu vozů představují modernizace vozů řady KT8 a T3. Jak to vypadá s modernizacemi tramvají KT8D5 z maďarského Miškolce? Z jakých důvodů nabral proces modernizací těchto vozů zpoždění a v čem se liší od modernizací pražských vozů?  A proč má pražský dopravní podnik zájem i o plzeňské vozy KT8N?  
U nových Wan, resp. znízkopodlažnění vozů T3R.P (T3R.PV), vysvětluje Jan Šurovský plán s jejich nasazením na noční linky a  popisuje, jak DPP vyhodnotil modernizace posledních vozů ev. č. 8284 a 8285. V podcastu se také dozvíte, proč nové Wany budou v červeno-krémovém laku a že se změny dočká i vnitřní uspořádání sedadel pro cestující.

Kromě toho v Dopravním podcastu naťukáváme i otázku zcela nových tramvají pro Prahu. Jejich podobu a vlastnosti předurčí plánované „Standardy kvality PID“, které se budou nově vztahovat i na pořizování nových tramvají.

Pusťte si 90. Dopravní podcast.

___
Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz) a Roman Hloch (jeden ze zakládajících členů stránky Tramvaje v České republice).


Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou