DPP v tichosti přestal s ozonizací vozidel MHD. Důvod neznámý

Zatímco epidemie koronaviru je na dalším vzestupu a denní počty nakažených překonávají rekordy z dřívějších vln, pražských dopravní podnik (DPP) přestal v tichosti s ozonizací vozidel městské dopravy. Zatímco zahájení ozonizace v březnu 2020 pojal DPP formou velkého PR a tiskových zpráv, o ukončení ozonizace podnik veřejnost neinformuje.

Cestující tak žijí v mylném domnění, že podnik soupravy metra, tramvaje a autobusy pravidelně ozonizuje v boji proti koronaviru. Místo toho hledá dopravní podnik nové metody dezinfekce, jak uvádí zápis z jednání vedení DPP se zástupci odborových organizací, které se konalo 18. února 2021. Právě na tomto jednání zaznělo v diskuzi s generálním ředitelem DPP Petrem Witowski, že se zastavuje ozonizace vozů.

Zároveň na únorovém setkání bylo žádáno o desinfekci tramvajové vozovny Žižkov, kde se značně nákaza šířila. Podle zápisu z jednání v žižkovské vozovně někteří pracovníci nenosili ochranu obličeje, která má zakrývat nos a ústa, což mohlo být zdrojem šíření covidu. O problémech se zvýšenými počty nakažených ve vozovně Žižkov hovořil už zápis z lednového jednání vedení DPP se zástupci odborových organizací.

Tiskové oddělení DPP obdrželo v pondělí 1. března 2021 (10:18) následující otázky:

  • K jakému datu byla přerušena ozonizace vozů?
  • Plánuje se opět ozonizovat vozy MHD v souvislosti s epidemií? Či už se našla jiná forma dezinfikování?
  • Jaké byly důvody zastavení ozonizace?
  • Eviduje DPP zdravotní problémy u zaměstnanců, či cestujících na základně ozonizace?
  • Eviduje DPP technické problémy u vozidel na základě ozonizace?

Žádná otázka nebyla ze strany DPP zodpovězena. Téma bude nutné bedlivě sledovat a pátrat po příčinách, které vedly k zastavení ozonizace vozidel pražské MHD.


Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou