Vídeňský dopravní podnik poprvé testuje kloubový elektrobus. Na třech pravidelných linkách bude vozit cestující do 22. června. V běžném provozu by se kloubové elektrobusy ve Vídni měly objevit přibližně do deseti let, Wiener Linien ale očekává zvýšení dojezdu.
Po první pětici elektrobusů se standardní délkou 12 metrů začal vídeňský dopravní podnik Wiener Linien testovat v provozu s cestujícími i první kloubový elektrobus. Osmnáctimetrové eCitaro značky Mercedes-Benz vyjelo do ulic 10. června a postupně se objevuje jižně od centra na pravidelných linkách 14A, 15A a 66A. Na každé z linek má jezdit tři pracovní dny, vždy přibližně od 7 do 16 hodin. Poslední výjezd plánuje Wiener Linien na 22. června.
„Všechna naše vozidla musí vyhovovat enormním nárokům. Bez ohledu na druh pohonu se musí bezproblémově vypořádat s krátkými rozestupy mezi zastávkami, krátkými intervaly, intenzivní výměnou pasažérů a celodenním provozem,“ uvedl při zahájení testování ředitel dopravního podniku Günter Steinbauer. Kloubové autobusy tvoří více než polovinu vozového parku Wiener Linien a při přechodu na bezemisní provoz tedy hrají klíčovou roli. „Abychom mohli více než 400 našich autobusů kompletně převést na bezemisní pohony, musí výrobci nabídnout to nejlepší. Hodně prostoru pro zlepšení vidíme především u dojezdu. Pokud bychom naši flotilu obměnili okamžitě, potřebovali bychom dalších 273 autobusů, a to není hospodárné ani ekologické,“ vysvětlil pohled dopravního podniku ředitel Steinbauer.
Wiener Linien plánuje do roku 2027 na základě výběrových řízení nasadit do provozu 62 standardních elektrobusů a 10 vozidel na vodíkový pohon, k nim přibude i desítka elektrominibusů. První bezemisní kloubové autobusy mají podle dopravního podniku následovat až v pozdějších letech. Autobusy Wiener Linien ročně ujedou skoro 40 milionů kilometrů, doplňuje zpráva podniku.
TZ město Vídeň, foto: Wiener Linien