Podle nezávislého průzkumu Evropské cyklistické federace (ECF) jsou České dráhy devátou nejlépe hodnocenou železnicí Evropy v oblasti servisu cyklistům na dálkových linkách. Do srovnání zařadila federace celkem 69 evropských dopravců a produktů dálkové dopravy.
Český národní dopravce se umístil v hodnocení vedle nizozemských nebo lucemburských státních drah NS a CFL. Za sebou pak nechal velké železniční společnosti, jako jsou rakouské ÖBB, italská Trenitalia nebo francouzské SNCF, a také české soukromé dopravce.
Evropská cyklistická federace posuzovala nabídku železnic v šesti základních oblastech, které zahrnovaly např. prostor pro jízdní kola ve vlacích, cenu, snadnost platby za přepravu a objednání rezervace nebo dostupnost informací.
Potěšitelné je například hodnocení Českých drah v oblasti nabízeného prostoru pro jízdní kola v dálkových vlacích. Zde se český národní dopravce umístil na úrovni německých drah DB a předstihl např. železnice Dánska (DSB), Rakouska (ÖBB), Nizozemí (NS), Itálie (FS) nebo Francie (SNCF). S velkým náskokem předběhl také slovenskou ZSSK nebo české soukromé dopravce.
České dráhy přepravují kola téměř ve všech svých spojích. Ve více než 6 500 spojích je větší kapacita pro přepravu jízdních kol jako spoluzavazadla a ve více než 600 vlacích je možné přepravovat jízdní kolo v úschově během přepravy. V atraktivních cyklistických oblastech vypravuje národní dopravce ve spolupráci s objednavateli také speciální cyklovlaky, např. Cyklo Ohře nebo Cyklo Brdy. Jízdní kola je možné přepravovat také do zahraničí k atraktivním evropským dálkovým cyklostezkám.
TZ ČD