Velkokapacitní vozidla na letištní linku 119 mají opět zpoždění

Letos v březnu jsme měli znát výherce tendru na nové velkokapacitní trolejbusy, které by byly nasazeny v Praze na letištní linku 119. Jenže opět to vázne. Vlastně jako v každém případě, když jde o dopravu na ruzyňské letiště.

Ať se jedná po prodloužení metra, či vlaku, pořízení velkokapacitních autobusů a nebo v posledním návrhu velkokapacitních trolejbusů. V říjnu 2020 sliboval v tiskové zprávě Dopravní podnik hl. m. Prahy, že na konci března 2021 bude znát vítěze tendru na dodávku 20 velkokapacitních trolejbusů. Máme srpen 2021 a nic.

Když jsme se dotazovali tiskového oddělení DPP v dubnu 2021, jak to vypadá s trolejbusy, sdělil vedoucí komunikace DPP Daniel Šabík: „Zakázka na dodavatele velkokapacitních tříčlánkových trolejbusů běží v režimu JŘSU, tudíž má trochu jiný, zdlouhavější postup než standardní otevřená sektorová veřejná zakázka. Jsme ve finální fázi tendru, v těchto dnech posuzujeme předběžné nabídky uchazečů. Vítěze tohoto tendru bychom měli znát v průběhu letošního jara, pokud nenastanou nějaké nepředvídatelné okolnosti.“

Jenže ani během zmíněného jara se nic nezměnilo. Na dotaz z července 2021 odpověděl Daniel Šabík: „V této záležitosti zatím není nic nového.“

Je to skutečně zvláštní, že jakmile se jedná o řešení dopravy na ruzyňské letiště, vždy se najde nějaký zádrhel. Existuje skutečný zájem v Praze zlepšit dopravu na letiště? Nebo můžeme čekat další nápad? Třeba lanovku?


Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 160 měst s městskou dopravou