DPP vysoutěžil zhotovitele nové tramvajové tratě Modřany – Libuš

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dokončil veřejnou zakázku na zhotovitele nové 1,7 kilometru dlouhé tramvajové tratě Modřany – Libuš. Postaví ji firmy OHLA ŽS a STRABAG Rail ve sdružení „Společnost TT Modřany“, které nabídlo nejnižší cenu 304,17 milionů korun, o téměř 46 milionů korun méně, než byl odhad nákladů dle projektové dokumentace. Většinu nákladů, celkem 85 %, pokryjí dotace Evropské unie z Operačního programu Doprava. DPP v této veřejné zakázce obdržel nabídky od celkem šesti subjektů. Výstavbu nové tratě do Libuše plánuje DPP zahájit v průběhu jara příštího roku.

V Praze se konečně hýbe rozvoj tramvajové sítě. Nové tratě stavíme a připravujeme na nejvyšší rychlostní stupeň. Smyčka Zahradní město – hotovo. Mezi Pankrácem a Pražského povstání už jezdí tramvaje. Stavíme trať z Barrandova do Holyně. Pro smyčku Depo Hostivař soutěžíme zhotovitele a u tratě z Modřan do Libuše jsme zhotovitele úspěšně vysoutěžili. Pokud vše půjde, jak má, brzy zahájíme stavbu tohoto 1,7 kilometru dlouhého úseku, který výhledově čeká prodloužení až k budoucí stanici metra D Nové Dvory. Zároveň je skvělá zpráva pro městskou kasu, že 85 % finančních prostředků získáme z dotací Evropské unie z Operačního programu Doprava. Do toho se nám podařilo investici vysoutěžit o skoro 46 milionů Kč méně oproti odhadu projektové dokumentace,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora a předseda dozorčí rady DPP.

Nesmírně mě těší, že i přes negativní signály z trhů, jako je růst cen komodit, energií, nedostatku řady druhů materiálů či výrobků se nám povedlo vysoutěžit stavbu nové tramvajové tratě o 13 % levněji, než byl předpoklad dle projektové a zadávací dokumentace. Díky tomu z veřejných prostředků na této stavbě ušetříme téměř 46 milionů korun,“ uvedl Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch a dodal: „Po podepsání smlouvy s vítězem veřejné zakázky začneme s přípravnými pracemi, abychom mohli na jaře příštího roku zahájit samotnou výstavbu, která potrvá 14 měsíců. První cestující by se po nové trati mohli svézt nejpozději na konci jara 2023.“

Nová tramvajová trať Modřany – Libuš bude dvoukolejná a 1,7 kilometru dlouhá. Naváže na stávající obratiště Sídliště Modřany, odkud dále povede podél ulice Generála Šišky k Sídlišti Libuš a křižovatce s Novodvorskou ulicí, do které odbočí. Po Novodvorské ulici pak povede k budoucí stanici metra D Libuš, do úrovně současné autobusové zastávky Pavlíkova, kde zatím bude končit úvratí. DPP zde nicméně na základě dohody s majiteli tamních pozemků připravuje dočasnou smyčku, která bude sloužit do doby, než DPP zprovozní prodloužení tratě až na Nové Dvory. Smyčku Libuš si DPP postaví vlastními silami, ideálně současně s dokončením stavby nové tramvajové tratě Modřany – Libuš. Toto řešení DPP umožní nasazovat na tuto trať jednosměrné tramvaje místo obousměrných.

DPP na nové tramvajové trati vybuduje 4 dvojice zastávek: Modřanský vodojem, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš a Libuš. Poslední dvě jmenované umožní cestujícím přestup na místní autobusové linky. Nová tramvajová trať Modřany – Libuš nabídne obyvatelům Sídliště Libuš a jeho okolí přímou dopravu do Modřan, Braníka, a dále do centra např. na Palackého náměstí, nebo na Staroměstskou bez nutnosti přestupovat.

Prodloužení tramvajové tratě na Nové Dvory

Letos DPP rozeběhl také přípravu navazujícího projektu, tj. pokračování tramvajové tratě Libuš – Nové Dvory. Jedná se o definitivní prodloužení o další dvě zastávky do lokality, ve které hl. m. Praha plánuje významný rozvoj a vznik lokálního centra. Tento plán vznikl na základě systematické analýzy lokalit Libuše a Nových Dvorů územními studiemi. Projekt tramvajové trati v prostoru u budoucí stranice metra D Nové Dvory bude koordinován s plánovanou zástavbou, kterou zde jako jeden z pilotních projektů bude zajišťovat městský developer – Pražská developerská společnost. Realizace definitivního prodloužení tramvajové trati na Nové Dvory je předpokládána v horizontu pěti let.

TZ DPP