Vedení Prahy se rozhodlo v letošním roce provozovat komerční tramvajovou linku 42, která vykazovala ztráty v milionech i během letních prázdnin. Přesto především zástupci Prahy sobě v koalici s Piráty drží linku 42 dál v provozu. Jak vypadá obsazenost tramvaje o podzimní sobotě?
Například spoj jedoucí v sobotu 23. října, v 12:56, přes Václavské náměstí vezl 3 cestující, jednoho řidiče a jednoho pokladníka. Je tento model udržitelný? Na konci měsíce padne opět dotaz na vedení Prahy, jak si ekonomicky stojí linka 42 za měsíce září a říjen. Kolik se vybralo na jízdném, kolik bylo přepraveno osob a jaké byly dotace na provoz komerční linky.
Podle informací redakce provoz linky 42 dlouhodobě kritizují vysocí představitelé v dopravním podniku a na ROPIDu, kteří naopak doporučují návrat retro linky 23 a historické linky 41.
Na lince 42 totiž platí jízdné 200 korun. I proto linka nejezdí plná k prasknutí. Oproti tomu linka 23 jezdila v tarifu PID a na lince 41 bylo jízdné 50 korun.
Navíc s neobnoveným provozem linky 23 nebyla obnovena tramvajová doprava v části Vinohrad a Hradčan. Bez obsluhy MHD zůstávají zastávky Zvonařka a Myslbekova.